صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 09
کد خبر: ۱۸۳۲۴۰

حمایت آشکار واشنگتن از توهین کنندگان به مقدسات دینی در ایران

وزارت خارجه آمریکا بار دیگر در دخالتی آشکار در امور داخلی ایران از توهین کنندگان به مقدسات اسلامی به بهانه دفاع از حقوق بشر حمایت کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، وندانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در سخنانی در واکنش به مجازات دو موهن به مقدسات دینی مسلمانان جهان مدعی شد: "ما اعدام‌ها در ایران را محکوم می‌کنیم و این اقدامات یاداور علاقه شدید حکومت ایران برای سوءاستفاده و نقض حقوق بشر مردم ایران است. "

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: "همه قوانین مربوط به توهین به مقدسات، توهینی به حقوق بشر در سراسر جهان از جمله ایران" است.

 

پاتل مدعی شد: "ایالات متحده همچنان با همکاری شرکا و متحدان خود به اقدامات مقتضی برای پاسخگو کردن مقامات ایران برای نقض فاحش حقوق بشر ادامه خواهد داد. "

 

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: ما به هدف قراردادن ناقضان حقوق بشر تردید نخواهیم کرد.

 

قوه قضاییه ایران روز دوشنبه اعلام کرد دو مجرم اسلام‌ستیز و هتاک به مقدساتِ مسلمانان جهان و ارزش‌های فرهنگی و اعتقادی مردم ایران که از طریق فعالیت گسترده در فضای مجازی به توهین به دین اسلام، شخصیت پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار و نشر عمومی این توهین‌ها اقدام می‌کردند به دار مجازات آویخته شدند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: