صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۵۹
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 10
کد خبر: ۱۸۳۵۲۷

واکنش پکن به ادعای بلینکن درباره جمع‌آوری دی.ان.ای اقلیت‌های قومی چین

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ادعای «آنتونی بلینکن» درباره اینکه پکن در حال جمع آوری «دی.ان.ای» اقلیت‌های قومی در سین کیانگ و ژیانگ است را پوچ و بی اساس خواند.

به گزارش راهبرد معاصر «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، با رد ادعای «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه چین در حال جمع آوری «دی.ان.ای» اقلیت‌های قومی در سین کیانگ و ژیانگ است، گفت که این ادعای جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات ژنتیکی توسط دولت آمریکا پوچ و بی اساس است.

وی با بیان اینکه چین کشوری تحت حاکمیت قانون است، تصریح کرد: اطلاعات شخصی اتباع چینی، صرف نظر از قومیتشان، تحت قانون محافظت می‌شود. در مقابل، آمریکا کشوری شناخته شده برای جمع آوری و استفاده گسترده از اطلاعات ژنتیکی است.

روزنامه گلوبال تایمز چین نوشت: وال استریت ژورنال گزارش داده که پنتاگون برنامه‌هایی را برای توسعه سلاح‌های ژنتیکی برای حمله به رقبای خود تدوین کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین هم با اشاره به این موضوع اظهار داشت که دامنه این مجموعه شامل چینی‌ها، آریایی‌ها، اروپایی‌ها و اعراب می‌شود.

وی به گزارش راشیاتودی اشاره کرد که در سال 2017 گزارش داده بود فرماندهی آموزش نیروی هوایی ارتش آمریکا به طور خاص بدنبال دریافت نمونه‌های «آر.ای.ان» و مایع سینوویال اتباع روسیه بوده است./ایرنا

نظر شما