صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 13
کد خبر: ۱۸۳۷۵۴

اختلاف میان اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم روسیه

«الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش بعد از نشست غیر رسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا به وجود اختلافات داخلی در اعضای اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم ضد روسیه و طرف‌های ثالث اذعان کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، در حالی که تنش‌های غرب و روسیه بر سر اوکراین ادامه دارد، وزیر خارجه اتریش از تدارک اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو و طرف‌های ثالث خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری تاس، «الکساندر شالنبرگ» بعد از نشست روز جمعه (دیروز) غیر رسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا به اختلافات داخلی در اتحادیه اروپا در خصوص اعمال تحریم‌ها علیه روسیه اذعان کرد.

 

وزیر خارجه اتریش تصریح کرد: «ما نباید جهان را به سیاه و سفید تقسیم کنیم و بگوییم که همه باید به تحریم‌ها ملحق شوند. ما می‌دانیم که این (کار) غیرواقعگرایانه است اما بین آنهایی که به تحریم‌ها ملحق نمی‌شوند و آنهایی که عامدانه تحریم‌ها را دور می‌زنند، تفاوت وجود دارد».

 

این مقام ارشد اتریشی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که اتحادیه اروپا در حال نهایی کردن دور جدید تحریم‌ها علیه روسیه در رابطه با جنگ اوکراین است.

 

الکساندر شالنبرگ همچنین تاکید کرد که از نظر شخصی او اتحادیه اروپا باید گزینه‌ای برای اعمال محدودیت‌های تجاری علیه کشورهای طرف ثالث که تحریم‌های روسیه را دور زده و به انتقال کالاها و اقلام تحریم شده اروپا به روسیه کمک می‌کنند، داشته باشد.

 

وزیر خارجه اتریش با اشاره به تدارک اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید افزود: «بدون تردید ما مذاکرات سختی درباره کشورهای طرف ثالث پیش رویمان داریم».

 

اذعان این مقام ارشد اروپایی به وجود اختلافات درباره اعمال تحریم‌ها علیه روسیه و طرف‌های ثالث در شرایطی انجام شده که اخیرا برخی رسانه‌ها خبر داده بودند که اتحادیه اروپا درصدد اعمال تحریم علیه برخی شرکت‌های چینی به بهانه کمک به روسیه است.

 

پیشتر، «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که این کشور به هرگونه اعمال تحریم اتحادیه اروپا علیه شرکت‌های چینی به بهانه جنگ اوکراین، پاسخ قاطع خواهد داد./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: