صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 13
کد خبر: ۱۸۳۸۵۹

هزینه جنگ با غزه برای اسرائیل چقدر است؟

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی هزینه روزانه حمله اسرائیل به نوار غزه را ۵۵ میلیون دلار اعلام کرد.

به گزارش راهبرد معاصر شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی با اشاره به تشدید درگیری‌ها در اراضی اشغالی و نوار غزه، هزینه روزانه این حملات برای رژیم صهیونیستی را ۵۵ میلیون دلار برآورد کرد که شامل هزینه تجهیزات نظامی و خسارات ناشی از حمله نیرو‌های مقاومت است.

کانال ۱۳ اسرائیل هزینه هر موشک سامانه گنبد آهنین را حدود ۵۰ هزار دلار اعلام کرد.

پیش از این، اتحادیه بازرگانان فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ادامه مسدود ماندن گذرگاه‌ها می‌تواند زیان‌های مالی مستقیم و غیر مستقیم زیادی را برای اقتصاد نوار غزه به بار آورد که روزانه حدود ۱۳.۶ میلیون دلار برآورد می‌شود.

احمد ابوعیده، رییس جمعیت بازرگانان فلسطین اعلام کرد که استمرار مسدودیت این گذرگاه‌ها نوعی مجازات دسته جمعی است و می‌تواند مشکلات را تا حد زیادی افزایش دهد و بخش بازرگانی و صنعتی و کشاورزی و همچنین نیروگاه‌های برق را تهدید کند.

وی تاکید کرد که اگر گذرگاه بیت حانون همچنان مسدود بماند می‌تواند تاثیر منفی زیادی بر بخش درمانی و همچنین فعالیت تاجران داشته باشد.

این جمعیت خواستار جدایی اقتصاد غزه و نیاز‌های شهروندان از سیاست شد و از تمام طرف‌های بین المللی خواست تا با دخالت فوری بر طرف اسراییلی فشار بیاورند تا گذرگاه‌ها هر چه سریع‌تر بازگشایی شود.

اسرائیل در حمله اخیر به نوار غزه تاکنون ۳۳ فلسطینی از جمله ۶ فرمانده برجسته سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین را کشته است.

در مقابل یک زن اسرائیلی کشته و ده‌ها شهرک نشین نیز بر اثر شلیک صد‌ها راکت و موشک گروه‌های مقاومت فلسطین زخمی شدند./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: