صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۵۹
  • يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Sunday 21 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 14
کد خبر: ۱۸۴۰۹۰

هدیه بزرگترین بسته نظامی آلمان به کی‌یف

وزیر دفاع آلمان اعلام کرد برلین بزرگترین کمک مالی از زمان آغاز جنگ اوکراین در سال گذشته را به کی‌یف اعطا کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ آلمان با اختصاص ۲.۷ میلیارد یورو (۳ میلیارد دلار) کمک نظامی دیگر به کی‌یف، بزرگترین کمک مالی از زمان آغاز جنگ اوکراین در سال گذشته را به کی‌یف اعطا کرده است.

به گزارش آرتی، «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان به خبرنگاران گفت: «هدف از این هدیه این است که نشان دهیم آلمان در حمایت از اوکراین جدی است»، او قول داد: «آلمان هر کمکی را که می‌تواند و تا زمانی که لازم باشد، ارائه خواهد کرد.»

این بسته شامل ۳۰ دستگاه تانک «لئوپارد ۱»، ۲۰ نفربر زرهی «ماردر A۵»، بیش از ۱۰۰ خودروی جنگی، ۱۸ فروند سامانه «هویتزر» خودکششی، ۲۰۰ هواپیمای بدون سرنشین شناسایی، ۴ سامانه ضد هوایی «IRIS-T SLM» و مهمات آن است. ارتش آلمان هنوز به سیستم‌های IRIS-T مجهز نشده است.

این در حالی است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز (یکشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان در برلین اعتراف کرد اوکراین برای ضد حمله به روسیه نیرو و سلاح کافی را در اختیار ندارد.

پیش از این نیز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده است که از سال ۲۰۱۴ تا به امروز هزینه‌های نظامی این اتحادیه ۳۰ درصد افزایش داشته است./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: