صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۰۱
  • پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Thursday 18 May 2023
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 14
کد خبر: ۱۸۴۱۲۲

احزاب مخالف اردوغان: «آناتولی» فریبکاری می‌کند

سخنگویان احزاب مخالف حزب حاکم ترکیه یکشنبه شب خبرگزاری دولتی این کشور را به فریبکاری در انتشار نتایج انتخابات متهم کردند.

به گزارش راهبرد معاصر به گزارش وبگاه «بیانت» سخنگوی حزب «جمهوری‌خواه خلق» ترکیه در نشست خبری مدعی شد که خبرگزاری «آناتولی» با فریبکاری و دست بردن در رای مردم نتایج انتخابات را منتشر می‌کند.

خبرگزاری آناتولی لحظاتی قبل پس از شمارش ۴۱.۸۳ درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که اردوغان ۵۲.۵۵ درصد آرا را بدست آورده و قلیچدار اوغلو، رقیب اصلی او ۴۱.۵۵ درصد آرا را کسب کرده است.

به گزارش بیانت، سخنگوی حزب «دموکراتیک خلق‌ها نیز گفت: «مردم تلاش می کنند اطلاعات را از یک منبع واحد به دست آورند اما انگار تنها خبرگزاری آناتولی تنها منبع است. با این حال، ما می دانیم که این خبرگزاری هیچ اطلاعاتی را در میدان جمع آوری نمی کند و تمام اطلاعات را از شرکای دولتی به دست می‌آورد. به اظهارات و داده های آنها اعتماد نکنید. ما از مردم می خواهیم که به اظهارات و داده‌های ما و احزاب مخالف اعتماد کنند.»

شهردار استانبول نیز در واکنش به نتایج انتخابات ترکیه مدعی شد که قلیچدار اوغلو رئیس جمهوری بعدی ترکیه است . «اکرم امام اوغلو» شهردار استانبول گفت طبق آماری که در اختیار دارم «قلیچدار اوغلو» رئیس جمهور بعدی ترکیه است./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: