صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۳۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 15
کد خبر: ۱۸۴۳۵۲

حمله به سفارت اردن در خارطوم

وزارت خارجه اردن اعلام کرد که سفارت این کشور در خارطوم مورد حمله قرار گرفته و آسیب دیده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از العربیه، وزارت خارجه اردن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سفارت این کشور در خارطوم، پایتخت سودان مورد هجوم قرار گرفته و ساختمان آن آسیب دیده است.

وزارت خارجه اردن در بیانیه خود آورده است: امروز، دوشنبه، ساختمان سفارت اردن در خارطوم مورد یورش قرار گرفت و آسیب دید.

در ادامه این بیانیه، آمده است: ما تعرض به ساختمان سفارت اردن در خارطوم و همچنین هرگونه خشونت و تخریب اموال و ساختمان‌ها به ویژه آسیب‌رساندن به اماکن دیپلماتیک را محکوم می‌کنیم.

وزارت خارجه اردن در بیانیه خود با تأکید بر ضرورت احترام به قوانین بین‌المللی افزود: ما بر ضرورت احترام به قوانین بین‌المللی و پایبندی به توافق‌های بین‌المللی مرتبط، به ویژه کنوانسیون ژنو در خصوص روابط دیپلماتیک تأکید می‌کنیم.

اطلاعات بیشتری از سوی وزارت خارجه اردن در خصوص حجم خسارات یا عاملان هجوم به سفارت اردن در خارطوم و آسیب رساندن به ساختمان این سفارت، منتشر نشده است.

گفتنی است آتش درگیری‌ها در سودان از نزدیک به یک ماه پیش، بین ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح برهان از یک سو و نیروهای پشتیبانی سریع سودان به رهبری ژنرال حمیدتی از سویی دیگر، شعله‌ور شده است؛ درگیری‌هایی که به کشته‌شدن بیش از ۷۵۰ تن و زخمی‌شدن بیش از ۵۰۰۰ نفر انجامیده است./مهر

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: