صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۲۷
  • پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
  • Thursday 15 June 2023
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 21
کد خبر: ۱۸۵۱۴۷

وقوع ٥١ درصد از تصادفات عابرین پیاده در بزرگراه‌ها

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت: یکی از علت‌های تصادفات در بزرگراه‌ها حضور ناگهانی معتادین متجاهر در سطح، کناره‌ها و رفیوژ وسط بزرگراه‌ها است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرهنگ رابعه جوانبخت  اظهار کرد: ٥١ درصد از تصادفات عابرین پیاده در بزرگراه‌ها صورت می‌گیرد.

سرهنگ جوانبخت افزود: دقیقا در جایی که رانندگان احتمال حضور عابر پیاده را نمی‌دهند. ناگهان یک عابر پیاده از رفیوژ وسط به میان راه و بزرگراه آمده و یا می‌دود را می‌بینند و دیگر چاره‌ای جز برخورد ندارند.

وی گفت: تصادفات یک پدیده اجتماعی است و وقتی ما لایه‌های آنرا بررسی می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که بعضی وقت‌ها یک اتفاقی می‌افتد که علت اصلی آن سهل انگاری است.

سرهنگ جوانبخت گفت: یکی از علت‌های تصادفات در بزرگراه‌ها حضور ناگهانی معتادین متجاهر در سطح، کناره‌ها و رفیوژ وسط قرار دارند و در آنجا بیتوته می‌کنند و به یکباره در ساعت‌های شب و نیمه شب به وسط بزرگراه‌ها می‌آیند و توسط رانندگان دیده نمی‌شوند و حوادث ناگواری را رقم می‌زنند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: راننده اصلا نمی‌داند که قرار است به یکباره عابر پیاده‌ای وسط بزرگراه بپرد و متاسفانه بخش زیادی از تصادفات در بزرگراه‌ها به این قشر اختصاص دارد.

وی افزود: همکاران بنده به آموزش معتادین متجاهر روی آورده اند و به آن‌ها جلیقه‌های شبرنگ داده تا حداقل اگر ترددی دارند از خطرات حفظ شوند، ولی نیاز هست که یک اطلاع رسانی و کار وسیعی صورت بگیرد و کمتر شاهد حضور آن‌ها در سطح معابر باشیم. / باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: