صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 21
کد خبر: ۱۸۵۲۳۰

هلی‌برن مشکوک آمریکایی‌ها در غرب عراق

منابع عراقی از هلی برن آمریکایی‌ها در غرب این کشور خبر دادند. یک منبع وابسته به حشد شعبی در الانبار عراق اعلام کرد که تدابیر امنیتی شدیدی در مرز با سوریه اعمال شده است.

به گزارش راهبرد معاصر. بالگردهای آمریکایی هلی برنی در غرب عراق انجام دادند. یک منبع امنیتی در این باره اعلام کرد که بالگردهای آمریکایی در غرب الانبار دست به هلی برن زدند.

 

این منبع بیان کرد که علل این اقدام آمریکایی‌ها مشخص نشده است، اما همزمان تحرکات پهپادی گسترده هم از سوی نیروهای آمریکا انجام شد.

 

منبع مذکور اعلام کرد: این عملیات هلی برن از سوی نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه عین الاسد در غرب الانبار انجام شد و منطقه ای که این هلی برن در آن انجام شد شاهد مشکل امنیتی خاصی نبود و کاملا امن و باثبات گزارش شد.

 

این منبع افزود: بالگردهای آمریکایی دست به شناسایی گسترده در مناطق مختلف صحرای غربی الانبار قبل از انجام عملیات هلی برن زدند.

 

منبع مذکور بیان کرد: اوضاع امنیتی در شهرهای الانبار امن و با ثبات است و از مدت‌ها قبل به برکت استقرار نیروهای حشد شعبی و امنیتی امن است.

 

تدابیر شدید امنیتی حشد شعبی در نوار مرزی عراق با سوریه

از سوی دیگر یک منبع وابسته به حشد شعبی در الانبار عراق اعلام کرد که تدابیر امنیتی شدیدی در مرز با سوریه اعمال شده است.

 

این منبع بیان کرد: نیروهای حشد شعبی اقدامات امنیتی بی سابقه در مناطق صحرایی به سمت نوار مرزی با سوریه در غرب الانبار به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر وجود بقایای داعشی که به دنبال ورود به عراق از اراضی سوریه هستند به اجرا گذاشتند.

 

این منبع تصریح کرد: طبق گزارش‌های دریافتی بقایای داعشی قصد دارند که دست به عملیات تروریستی علیه نیروهای امنیتی و شهروندان عراقی بزنند.

 

منبع مذکور گفت که نیروهای حشد شعبی طی عملیاتی در صحرای الانبار، مقادیری سلاح و مواد منفجره را کشف و منهدم کردند و همچنین تونل‌های مخفی بقایای داعشی که برای پنهان شدن و انبار سلاح از سوی آنها استفاده می‌شد را کشف و منهدم کردند.

 

این منبع از اقدامات انجام شده از سوی حشد شعبی شامل استقرار بیشتر نیرو و نیز دایر کردن پست های امنیتی در جاده های اصلی و فرعی منتهی به مناطق صحرایی به سمت نواری مرزی با سوریه خبر داد./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: