صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۴۷ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 22
کد خبر: ۱۸۵۶۶۸

تاکید گانتس بر سرنگونی و یا تغییر کابینه نتانیاهو

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در سخنانی با حمله مجدد به نخست‌وزیر این رژیم بر ضرورت سرنگونی این کابینه و جایگزین کردن کابینه جدید به جای آن تاکید کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ «بنی گانتس» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و از رهبران ائتلاف اپوزیسیون این رژیم در توییتی در این باره نوشت: در شرایطی که در آن قرار داریم ابتدا باید از اسرائیل و نظام حقوقی و قضایی آن محافظت کنیم و از شکاف میان مردم و آسیب به اقتصاد و امنیت جلوگیری کنیم.

گانتس افزود: باید به هر قیمتی مانع از سیاسی کردن سیستم قضایی اسرائیل شویم و من معتقد هستم که این کابینه بد را باید تغییر دهیم.

به گزارش ایرنا، در شرایطی که رژیم صهیونیستی دچار گسست شدید اجتماعی و سیاسی است، روی کار آمدن تندروها این گسست را تشدید کرده، به طوری که لایحه کابینه حاکم برای انجام تغییرات قضائی، موجب ناآرامی گسترده در سرزمین های اشغالی در طول ۲۰ هفته گذشته شده است.

در حالی که کابینه نتانیاهو لایحه «تغییرات قضائی» را برای آرام کردن اوضاع مسکوت گذاشته است، تصویب لایحه بودجه به بحران جدیدی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده و هر کدام از احزاب سیاسی و گروه های اسرائیلی خواهان تصویب آن به نفع خود هستند.

بودجه رژیم صهیونیستی در حالی در کنست رسیدگی می شود که اگر دولت نتواند آن را به تصویب برساند، به طور خودکار به انحلال کابینه و برگزاری انتخابات زودرس منجر خواهد شد.

در چنین شرایطی درخواست حریدی ها (از تشکل‌های ائتلاف حاکم و متشکل از صهیونیست‌های ارتدوکس و افراطی) برای افزایش اعتبار گروه های افراطی، چالشی دیگر برای این رژیم شده به ویژه آنکه بدون حضور حریدی ها در ائتلاف حاکم، سقوط کابینه حتمی خواهد بود.

بودجه پیشنهادی برای سال ۲۰۲۴ - ۲۰۲۳ مبلغ ۴۸۴.۸ میلیارد شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی با برابری سه و نیم مقابل یک دلار) است. این رقم برای سالجاری ۴۵۲.۵ میلیارد شیکل بوده است./ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: