صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 24
کد خبر: ۱۸۵۹۴۷

نعیم قاسم: توافق بین عربستان و ایران توافقی محکم است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به تحولات اخیر منطقه گفت: توافق بین عربستان و ایران توافقی محکم است که ان شاء الله ادامه خواهد یافت.

به گزارش راهبرد معاصر، شیخ نعیم قاسم با اشاره به تحولات اخیر منطقه گفت: توافق بین عربستان و ایران توافقی محکم است که ان شاء الله ادامه خواهد یافت و هر دو کشور دستاورد‌هایی را در راستای منافع خود از این توافق کسب خواهند کرد.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: تصمیم نهایی در دو کشور اتخاذ شده مبنی بر اینکه ضروری است ثبات در منطقه ایجاد شود و دو طرف به صورت مثبت با هم تعامل داشته باشند و در پرونده‌های مختلف که مورد توجه طرفین است، با هم همکاری کنند. اما باید اشاره کنیم که پرونده لبنان در توافق اخیر ایران و عربستان قرار نداشت.

 

وی افزود: توافقنامه عربستان و سوریه نیز از طریق اتحادیه عرب و درباره روابط دو جانبه صورت گرفت. این توافق برای احیای روابطی صورت گرفت که از ۱۳ سال پیش تا کنون تیره و قطع شده بود. در احیای این روابط نیز باز سخنی از لبنان نبود.

 

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پایان گفت: احیای روابط ایران و عربستان و عربستان و سوریه فضای مثبتی در منطقه ایجاد کرده و بهانه‌های خارجی را برای اعمال فشار داخلی بر حزب الله از بین برده است. از سوی دیگر، هر چند این توافقات باعث ایجاد فضای مثبت روانی در منطقه شده، ولی تا کنون پیامد‌های عملی نداشته است و ما منتظریم تا ببینیم آیا در آینده پیامد‌های مثبت خواهد داشت یا خیر./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: