صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 25
کد خبر: ۱۸۶۱۵۸

رئیس جمهوری آذربایجان وارد مسکو شد

رئیس جمهوری آذربایجان به دعوت همتای روس خود برای بررسی مسائل کاری وارد مسکو شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان به دعوت ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود برای یک سفر کاری وارد مسکو شد. او در فرودگاه بین المللی Vnukovo-۲، با میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه و سایر مقامات این کشور دیدار کرد.

براساس گزارش آ‌ذرتاک، این درحالیست که میان باکو و ارمنستان یک دوره تنش به تازگی فرو نشسته است و روسیه که به عنوان نیروی حافظ صلح در میان این دو کشور مستقر است، دائما باکو و ایروان را به صلح دعوت می‌کند. این سفر نیز می‌تواند در راستای تلاش‌های روسیه برای ایجاد صلح میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان باشد.

شب گذشته «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز برای یک سفر کاری عازم روسیه شد. نخست وزیر ارمنستان امروز پنجشنبه در نشست «شورای عالی اقتصادی اوراسیا» در «مسکو» شرکت خواهد کرد.

چندی پیش الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان ادعا کرد امضای معاهده صلح با ارمنستان حتمی است. علی اف همچنین تاکید کرد که مذاکرات با ارمنستان باید صلح بلندمدت در قفقازرا به ارمغان بیاورد.

پیش از این، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان گفته بود با میانجیگری ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با برگزاری مذاکرات صلح در مسکو موافقت کرده است. روسیه پیش از این و در سال ۲۰۲۰ به برقراری آتش بس بین دو کشور کمک کرد، اما این توافق در نهایت به صلح پایداری منجر نشد و درگیری‌های مسلحانه در امتداد مرز کمابیش رخ می‌دهد./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: