صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۴۳
  • چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
  • Wednesday 07 June 2023
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 30
کد خبر: ۱۸۷۰۳۲

گزافه‌گویی ضدایرانی «هرتزوگ» قبل از سفر به باکو

رئیس رژیم صهیونیستی پیش از سفر به باکو و دیدار با رئیس جمهوری آذربایجان، ایران را به تنش‌زایی در منطقه متهم کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، اسحاق هرتزوگ٬ رئیس رژیم صهیونیستی پیش از سفر به باکو در فرودگاه بن گوریون ادعا کرد (جمهوری) آذربایجان یک کشور دوست، یک کشور کلیدی با زمینه های همکاری بسیار (برای صهیونیست‌ها) است.

 

براساس گزارش جروزالم پست٬ رئیس رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست‌های خصمانه خود علیه کشورمان مدعی شد: (جمهوری) آذربایجان، همسایه ایران است که یک نیروی ثبات زدا در این منطقه است و به دنبال تضعیف ائتلاف‌ها و اتحادهای صلح اسرائیل و امنیت در منطقه است.

 

براساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی در این سفر دو روزه، هرتزوگ قصد دارد با همتای الهام علی‌اف، همتای باکویی خود دیدار و در یک رویداد ویژه به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی شرکت کند. در همین راستا هرتزوگ قصد دارند با اعضای جامعه یهودی آذربایجان دیدار کنند. گفته شده علی اف در کاخ ریاست جمهوری خود به صورت رسمی از اسحاق هرتزوگ و همسرش استقبال و ضیافت شام از آنها را در همین کاخ برگزار خواهد کرد.

 

جمهوری آذربایجان طی سه دهه گذشته روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی داشته و از این رژیم تسلیحات و تجهیزات نظامی خریداری می‌کند. به تازگی نیز جمهوی آذربایجان مختار ممدوف را به عنوان سفیر این کشور به اراضی اشغالی اعزام کرده است. از سویی دیگر طبق یافته تحقیقاتی «موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم»، ۶۹ درصد از خرید تسلیحاتی جمهوری آذربایجان در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ از رژیم صهیونیستی بوده و حدود ۴۰ درصد نفت وارداتی رژیم صهیونیستی، از جمهوری آذربایجان تامین می‌شود./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: