صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 30
کد خبر: ۱۸۷۱۰۲

روسیه مقر اطلاعات نظامی اوکراین را هدف قرار داد

رییس جمهور روسیه امروز تأیید کرد: مقر اطلاعات نظامی اوکراین را هدف قرار دادیم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه امروز سه شنبه در سخنانی تأیید کرد که کشورش به مقر اطلاعات نظامی اوکراین حمله کرده است.

رییس جمهور روسیه در این خصوص گفت: سرزمینی که اوکراین نامیده می‌شود در سال‌های اخیر توسط افراد مرتبط با غرب با تمایلات ضدروسی هدایت شده است. این افراد که توسط غرب اداره می‌شوند، منطقه‌ای برای خصومت علیه روسیه ایجاد کرده اند. حملات به مناطق غیرنظامی و حیاتی تلاشی برای ترساندن روسیه و مردم روسیه است

«ولادیمیر پوتین» در ادامه اضافه کرد: پدافند هوایی مسکو برای مقابله با حملات به درستی کار کرد. تهدید‌های دیگری در رابطه با فعالیت نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا وجود دارد. روسیه ۳ روز پیش به مقر اطلاعات نظامی اوکراین حمله کرد. حمله (امروز) اوکراین به مسکو در پاسخ به حمله روسیه به فرماندهی اطلاعات نظامی کی یف بود.

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو ساعاتی پیش اعلام کرد که مناطق جنوبی و غربی این شهر هدف حمله پهپادی قرار گرفته اند.

وی در این باره گفت: هواپیما‌های بدون سرنشین صبح امروز سه‌شنبه به پایتخت روسیه حمله کردند و به چندین ساختمان آسیب رساندند. این حادثه تلفات جانی نداشته است. رسانه‌های روسیه می‌گویند حملات پهپادی امروز ارتش اوکراین گسترده بوده و ۲۵ پهپاد به مناطق مختلف مسکو حمله کردند.

مقامات اورژانس درباره جزئیات این حادثه در گفتگو با ریانووستی اعلام کردند یک پهپاد به طبقات بالایی یک ساختمان مسکونی در بخش جنوب غربی شهر برخورد کرد و یک پهپاد دیگر نیز به یک بلوک آپارتمانی ۲۴ طبقه نیز در بخش جنوب غربی مسکو برخورد کرد.

شهردار دستور تخلیه ساکنان دو بلوک آپارتمانی را صادر کرده است. آندری وروبیوف، فرماندار منطقه مسکو هم اعلام کرد چند پهپاد که در حال حرکت به سمت مسکو بودند، سرنگون شدند. / اسپوتنیک

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: