صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۵۹
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 14
کد خبر: ۱۸۹۳۲۰

مسکو: مقامات کی‌یف، دلقک‌های زیردست ناتو هستند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنشی به سخنان دبیرکل ناتو، مقامات کی‌یف را دلقک ناتو نامید.

به گزارش راهبرد معاصر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در واکنش به ادعای ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو مبنی بر اینکه حمله روسیه به اوکراین، حمله به ارزش‌های اساسی است، گفت: زمانی به ارزش‌ها حمله شد که که دو بار در کی یف به هزینه واشنگتن و بروکسل (اتحادیه اروپا) کودتا صورت گرفت و اکنون گروهی از دلقک‌ها تحت نظارت ناتو تمام جهان را به وحشت انداخته اند.

 

براساس گزارش اسپوتنیک،کاخ سفید روز گذشته گزارش داد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، با دبیرکل ناتو دیداری داشته است. استولتنبرگ در این دیدار هشدار داد که اگر به روسیه اجازه داده شود در اوکراین پیروز شود، جهان خطرناک‌تر می‌شود و چین قدرت می‌گیرد.

 

شایان ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات ویژه نظامی» خود را در شرق اوکراین در واکنش به نسل‌کشی روس‌تبارها و گسترش ناتو در مرزهای خود، آغاز کرد. آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تا کنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده اند.

 

با این وجود سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما