صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 18
کد خبر: ۱۸۹۸۵۶

توافق احتمالی بین ایران و آمریکا خطری برای تل آویو ندارد

یک مقام صهیونیستی گفته که به اعتقاد او توافق احتمالی میان ایران و آمریکا نمی‌تواند برای تل آویو خطرناک باشد.

به گزارش راهبرد معاصر، زاحی هنگبی، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه "هیوم" گفت که آمریکا به خاطر رژیم صهیونیستی کار نمی‌کند و زمانی که موضوع تضاد در منافع در میان باشد نمی‌توان از واشنگتن توقع حمایت داشت.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هنگبی همچنین مدعی شد که ایران موشک مافوق صوت ندارد و حرف و حدیث‌ها در این زمینه صرفاً یک توهم است.

 

وی در این گفتگوی رسانه‌ای تاکید کرد که معتقد است توافق احتمالی میان آمریکا و ایران برای تل آویو بی خطر است و نیازی نیست در مورد آن نگران باشیم.

 

این در حالیست که روز گذشته ایهود باراک که سابقه نخست وزیری و وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز در کارنامه کاری خود دارد، گفته بود: «تفاهمات آمریکا و ایران نگران‌کننده است و نتیجه اشتباهات بسیار سخت نتانیاهو است.»

 

همچنین شامگاه جمعه، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا گزارش‌ها مبنی بر نزدیک بودن واشنگتن و تهران به توافق‌هایی درباره محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران و آزادی شهروندان آمریکایی بازداشت شده در این کشور را رد کرد.

 

بلینکن در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات غیرمستقیم از طریق عمان، گفت: «در رابطه با ایران، برخی از گزارش‌هایی که در مورد توافق در مورد مسائل هسته‌ای یا در مورد بازداشت‌شدگان دیده‌ایم، دقیق نیستند و صحت ندارند.»/ باشگاه خبرنگاران

نظر شما