صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۲۵
  • چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Wednesday 15 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۲ - ۰۴ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 25
کد خبر: ۱۹۱۰۲۴

دیدگاه رئیس حزب «سوسیالیست ترقی‌خواه» لبنان درباره شورش واگنر

رئیس حزب «سوسیالیست ترقی‌خواه» لبنان در پی تحولات اخیر روسیه پس از شورش مسلحانه توسط فرمانده گروه نظامی خصوصی «واگنر»، گفت که غربی‌ها نباید در امور داخلی روسیه مداخل کنند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ ولید جنبلاط شنبه شب در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «آنچه در روسیه اتفاق می‌افتد که ممکن است منجر به جنگ داخلی و هرج و مرج شود، قاره اروپا و صلح جهانی را تهدید می‌کند».

جنبلاط افزود: «بنابراین غرب نباید در امور داخلی روسیه دخالت کند و برای پایان دادن به جنگ با اوکراین از طریق یک کنفرانس بین المللی که بر اصل توافق‌نامه‌های قبلی مینسک قبلی تأکید می‌کند، به طور جدی کار کند».

پریگوژین در ماه‌های اخیر بار‌ها ارتش روسیه را به عدم تامین تسلیحات کافی برای گروه واگنر که در کنار ارتش در اوکراین می‌جنگند، متهم کرده است.

فرمانده گروه نظامی خصوصی واگنر پیشتر سرگئی شویکو وزیر دفاع روسیه را به «خیانت» به دلیل خودداری از تأمین سلاح برای واگنر در باخموت متهم کرده بود وگفته می‌شود که وی اکنون در چارچوب توافق با رئیس جمهور بلاروس برای توقف شورش در روسیه، استعفای شویگو را خواستار شد.

شنبه شب، ریاست جمهوری بلاروس اعلام کرد که یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر پیشنهاد الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس برای توقف پیشروی نیروهایش به سمت مسکو را پذیرفت.

همزمان رئیس گروه واگنر در یک پیام صوتی اعلام کرد که به منظور جلوگیری از ریخته شدن خون، نیرو‌های خود را به پایگاه‌هایش باز می‌گرداند.

با میانجی‌گری الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس، خودرو‌های زرهی ونفربر‌های متعلق به گروه واگنر خیابان‌های روستوف را که به تصرف عناصر مسلح این گروه درآمده بود، ترک کردند. / ایسنا

نظر شما