صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۲۹ - ۰۹ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 30
کد خبر: ۱۹۱۹۳۷

رفع ابهامات طرح ساماندهی استخدام کارکنان

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به دلیل تاثیری که بر امنیت شغلی می‌گذارد، برای بسیاری از کارگران و کارکنان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و تبدیل وضعیت نیرو‌های قراردادی، شرکتی و موقت در مراحل نهایی قرار دارد. پرداختی عادلانه به کارکنان و کارگران در سایه طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و تعیین تکلیف نیرو‌های قراردادی و شرکتی امکان‌پذیر است. طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و حذف پیمانکاران، مطالبه مهم کارگران و کارکنان است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ با تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، فعالیت پیمانکارانی که از دهه ۷۰، در راستای سیاست تعدیل ساختاری و با هدف کوچک‌تر کردن دولت و کاهش هزینه‌های آن در نهاد‌های دولتی، خصولتی و عمومی کار را به دست گرفتند، محدود می‌شود و کارگران شاغل در این نهاد‌ها تبدیل وضعیت شده و به طور مستقیم با مجموعه اصلی خود قرارداد می‌بندند.

طبق تماس‌ها و اخبار رسید از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تا آخر هفته جاری، بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس جریان دارد؛ هفته آینده نیز، هفته تعطیلی مجلس است و نمایندگان برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند؛ لذا جلسه نهایی مصوبه طرح ساماندهی به نیمه تیرماه موکول شد. مقرر شد در اولین جلسه کمیسیون اجتماعی، این تاخیر را لحاظ کرده و به سرعت مصوبه را برای ارایه به صحن آماده کنند.

اعضای پویش طرح ساماندهی (پویش شهید هادی)، از این تاخیر انتقاد کردند و تاکید کردند: اتمام بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس و ارسال مجدد آن به شورای نگهبان باید حتماً قبل از انتخابات مجلس انجام شود.

این کارگران با بیان اینکه بیش از دو سال است در انتظار تصویب نهایی طرح ساماندهی هستیم؛ از اعضای کمیسیون اجتماعی درخواست کردند در اولین روز بعد از اتمام تعطیلی مجلس، کار بررسی تبصره‌های طرح به پایان برسد و به سرعت طرح برای تصویب نهایی به صحن برود. / روز نو

مطالب مرتبط
نظر شما