صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۱۰ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 01
کد خبر: ۱۹۲۰۷۵

فریب واتساپ صورتی را نخورید

واتساپ صورتی یا Pink WhatsApp یک برنامه مخرب جعلی است که کاربران اندروید را هدف قرار داده است.

به گزارش راهبرد معاصر، بر اساس آنچه توسط پلیس امنیت سایبری در شهر بمبئی هند فاش شده است، نسخه جعلی اپلیکیشن واتساپ به نام "واتساپ صورتی" یا "Pink WhatsApp" در حال حاضر در بین کاربران اندرویدی منتشر شده و حاوی بدافزار است.



این اپلیکیشن جعلی با تبلیغ خود در اپلیکیشن اصلی از طریق پیام‌هایی مبنی بر اینکه نسخه جدیدی از اپلیکیشن معروف با طراحی متفاوت است با لینک دانلود از سایت‌های مشکوک و نه از فروشگاه گوگل پلی استور منتشر شده است.



طبق توئیت‌هایی که پلیس بمبئی از طریق توئیتر منتشر کرده است، این اپلیکیشن تنها نسخه تغییر یافته واتساپ است که رابط کاربری آن برخلاف شکل سنتی اپلیکیشن در اندروید به رنگ صورتی ظاهر می‌شود و هنگام استفاده از آن نیز تبلیغات آزاردهنده‌ای را نمایش می‌دهد.



در پس‌زمینه، برنامه جعلی بدافزاری را روی دستگاه قربانی نصب می‌کند که به هکر‌ها امکان دسترسی به داده‌های شخصی و اطلاعات حساس مانند عکس‌ها، پیام‌ها و مخاطبین را می‌دهد.



این برنامه مخرب از یک استراتژی شناخته شده برای گسترش و هدف قرار دادن کاربران بیشتر پیروی می‌کند و با ارسال پیام‌های جذاب همراه با لینک دانلود به مخاطبین موجود در دستگاه قربانی، آن‌ها را به دانلود برنامه ترغیب می‌کند و در نتیجه دوباره قربانیان بیشتری را هدف قرار می‌دهد.


به منظور محافظت در برابر چنین برنامه هایی، توصیه می‌شود هیچ برنامه یا به روز رسانی را در دستگاه‌های اندرویدی به جز از فروشگاه رسمی Google Play دانلود نکنید.



شرکت متا، مالک اپلیکیشن واتساپ ، همواره بر لزوم پرهیز از استفاده از اپلیکیشن‌های غیررسمی واتساپ تاکید می‌کند، اپلیکیشن‌هایی که در بین کاربران اندرویدی بسیار رایج هستند و این شرکت آن‌ها را برنامه‌های جعلی برای واتساپ توسعه یافته توسط اشخاص ثالث توصیف می‌کند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: