صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۰:۲۱ - ۲۹ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 20
کد خبر: ۱۹۵۴۲۰

سوئد مجوز تجمع در برابر سفارت عراق در استکهلم را صادر کرد

پلیس سوئد اعلام کرد که مجوز یک تجمع کوچک در برابر سفارت عراق در استکهلم را صادر کرده است. منابع محلی سوئد نیز اعلام کردند که ترتیب‌دهنده این تجمع قصد به آتش کشیدن قرآن کریم و پرچم عراق در برابر سفارت این کشور را دارد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ طی این تجمع دو فرد قرار است در روز پنج‌شنبه بین ساعت ۱ الی ۳ بعدازظهر به وقت محلی در مقابل سفارت عراق در سوئد گردهم بیایند.

ترتیب‌دهنده این تجمع گفته است که قصد دارد "نسخه‌ای از قرآن را طی این تجمع به آتش بکشد".

آژانس‌های خبری سوئدی اعلام کردند که این سخنان نشان‌دهنده این است که این شخص همان فردی است که در ماه گذشته میلادی، به آتش کشیدن قرآن کریم در برابر مسجدی در استکهلم را ترتیب داده بود.

پلیس سوئد تصریح کرد که "مجوز برپایه درخواست رسمی برای سوزاندن کتاب‌های مذهبی صادر نشده است" و مبنای صدور این مجوز "برگزاری تجمعی عمومی برای اظهار نظر در راستای قانون اساسی آزادی تجمعات" بوده است.

سخنگوی پلیس سوئد در ادامه عنوان کرد: این بدان معنا نیست که ما با آنچه که رخ خواهد داد، موافق هستیم.

سلوان مومیکا، مهاجر ۳۷ ساله عراقی که از کشورش به سوئد گریخته است در دهم تیرماه با برپایی تجمعی با مجوز پلیس سوئد در محل مسجد مرکزی شهر استکهلم، نسخه‌ای از قرآن کریم را پاره کرد و به آتش کشید.

در پی آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در سوئد؛ وزارت خارجه عراق سفیر سوئد در بغداد را احضار و مراتب اعتراض خود را اعلام کرده بود. / ایسنا

نظر شما