صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۱۴
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۹ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 29
کد خبر: ۱۹۶۸۹۲

معجزه ریواس برای سلامت بدن

ریواس یکی از گیاهان اصیل و با قدمت ایرانی است و به عنوان یک گیاه دارویی در طب سنتی شناخته می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ ریواس سبزی‌ای است که بسیاری از مردم آن را مانند میوه در آشپزی و دستور پخت‌ها استفاده می‌کنند. اگرچه بومی آسیا است، اما در سایر نقاط جهان از جمله ایالات متحده نیز رشد می‌کند. فقط ساقه‌های گیاه خوراکی هستند. برگ‌ها حاوی سموم و غلظت بالایی از اسید اگزالیک هستند. خود ساقه‌ها گوشتی، ترش و اسیدی هستند. در حالی که می‌توانید آن‌ها را به صورت خام مصرف کنید، بسیاری از مردم آن‌ها را به صورت پخته ترجیح می‌دهند.

فواید سلامتی ریواس

ریواس منبع عالی ویتامین K، یک ویتامین ضروری برای سلامت استخوان و لخته شدن خون است. ویتامین A موجود در ریواس همچنین ممکن است به مبارزه با رادیکال‌های آزاد که باعث آسیب پوستی و پیری زودرس می‌شوند کمک کند و پوست شما را سالم و جوان نگه می‌دارد. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم دیگر است که فواید سلامتی مختلفی را ارائه می‌کند.

بهبود سلامت استخوان

ویتامین K موجود در ریواس به شما کمک می‌کند تا استخوان‌های قوی و سالمی داشته باشید. ویتامین K برای تشکیل استخوان مهم است و می‌تواند به پیشگیری از پوکی استخوان کمک کند.

از سلامت قلب محافظت کنید

ریواس منبع عالی فیبر است که به کاهش کلسترول کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که ریواس به کاهش سطح کلسترول بد و همچنین کلسترول کل کمک می‌کند سطوح پایین کلسترول خطر ابتلا به بیماری قلبی و حمله قلبی را کاهش می‌دهد ویتامین K موجود در ریواس همچنین ممکن است به جلوگیری از کلسیفیکاسیون عروق خونی کمک کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در سبزیجات همچنین اثرات ضد التهابی دارند که می‌تواند به محافظت از سلامت قلب شما کمک کند

کمک به هضم غذا

فیبر موجود در ریواس، حرکت دستگاه گوارش را تسهیل می‌کند و از مشکلاتی مانند یبوست جلوگیری می‌کند. ریواس همچنین حاوی ترکیباتی به نام سنوزید است که به عنوان ملین طبیعی عمل می‌کند. تانن موجود در ریواس نیز اثرات ضد اسهالی دارد.

جلوگیری از سرطان

آنتی اکسیدان‌های موجود در ریواس به مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن کمک می‌کند که از ما در برابر استرس اکسیداتیو و آسیب سلولی محافظت می‌کند. خواص آنتی اکسیدان‌ها برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.

کاهش التهاب

ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در ریواس به مبارزه با التهاب کمک می‌کند. این خواص ممکن است برای افراد مبتلا به سندرم واکنش التهابی سیستمیک مفید باشد. مطالعه دیگری نشان داد که خواص ضد التهابی عصاره ریواس می‌تواند به بهبود زخم کمک کند. / سلامت نیوز 

نظر شما