صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۰۸
  • چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
  • Wednesday 23 August 2023
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 06
کد خبر: ۱۹۸۱۲۹

رکورد حمل ریلی بار شکسته شد

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: سال گذشته با تولید ۱۵۹۸ واگن باری در داخل، رکورد حمل ریلی بار شکسته شد و در ۳ ماه اول امسال هم رکورد دیگری در این خصوص زدیم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ میعاد صالحی گفت: طی سه ماه اول امسال ۳۳۹ واگن باری نو، ۲ لوکوموتیو نو، ۵ واگن مسافری نو به شبکه ریلی کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گدشته ۸ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت راه آهن ادامه داد: ورود بخش خصوصی به حوزه ریلی را تسهیل می کنیم و هزار میلیارد تومان تسهیلات در این خصوص پرداخت کرده ایم .

او گفت: سال گذشته با ۱۵۹۸ واگن باری تولید داخل که همه سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده رکورد حمل بار شکسته شد و امسال در سه ماه اول باز هم رکود دیگری زدیم.

صالحی گفت: قفل ۵ساله در موضوع اجرای ماده ۱۲ که در پیچ و خم های اداری مانده بعد از پیگیری های صورت گرفته و حمایت و موافقت دو وزیر باا اصلاحات به نفع تولید کنندگان به امضا رسید.

او گفت: پس از امضای تفاهمنامه با شرکت بهینه‌سازی مصرف انرژی درباره شیوه‌نامه جدید ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، روز شنبه اولین سری الحاقیه قرارداد سرمایه‌گذاران ریلی بر اساس شیوه نامه جدید امضا می‌شود که عایدی حدودا ٢٠٠٠ میلیارد تومانی برای این ۱۶ سرمایه‌گذار خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:در نتیجه سرمایه‌گذاری در پروژه های ریلی با ریسک پایین و بسیار پر بازده خواهد بود. امیدواریم با افزایش جذابیت، به زودی شاهد جهش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه راهبردی، افزایش تولید در این بخش و رونق قابل توجه در حمل و نقل ریلی کشور باشیم./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: