صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۴۳
  • چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
  • Wednesday 22 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۳ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 08
کد خبر: ۱۹۸۵۶۸

کره جنوبی: باید برای تهدیدات نامتقارن کره شمالی آماده شویم

رئیس جمهور کره جنوبی گفت باید راهبرد نظامی برای جلوگیری از تهدیدات اتمی و موشکی کره شمالی ایجاد شود و از طریق قاطع ائتلاف کره جنوبی و آمریکا، منبع تهدید در مراحل اولیه از بین برود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی روز سه شنبه گفت که ارتش کره جنوبی باید بتواند تهدید‌های اتمی و موشکی کره شمالی را از بین ببرد.

به گزارش، روزنامه «جونگ آنگ دیلی» «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی اظهار داشت: «ما باید راهبرد نظامی برای جلوگیری از تهدیدات اتمی و موشکی کره شمالی ایجاد کنیم و در صورت وقوع چنین تحریکی، از طریق واکنش فوری و قاطع ائتلاف کره جنوبی و آمریکا، منبع تهدید را در مراحل اولیه از بین ببریم.»

وی خواستار تجهیز ارتش کره جنوبی به قابلیت پاسخگویی گسترده برابر تهدیدات کره شمالی و تبدیل آن به نیروی مهیب شد که هیچ کس جرات به چالش کشیدن آن را نداشته باشد.

کره شمالی اعلام کرده که منطقه آسیا-اقیانوسیه و از جمله شبه جزیره کره و تنگه تایوان نه صحنه فعالیت نظامی آمریکا است و نه مکانی برای آزمایش‌های جنگی. پیونگ‌یانگ هشدار داده که آمریکا بابت تهدیدات خود مجبور به پرداخت هزینه‌ای سنگین خواهد بود.

رئیس جمهور کره جنوبی گفت که ارتش این کشور باید برای تهدیدات نامتقارن مانند سلاح‌های اتمی، موشک‌ها، حملات سایبری و هواپیما‌های بدون سرنشین کره شمالی آماده شود. قرار است یگان فرماندهی پهپاد نیز ماه آینده در کره جنوبی راه اندازی شود.

«کیم سونگ کیوم» رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور نیز مدعی شد که در صورت تلاش کره شمالی برای استفاده از سلاح اتمی واکنش قاطع ارتش کره جنوبی به پایان حکومت کره شمالی منجر خواهد شد.

رهبر کره شمالی طی روز‌های اخیر با بازدید از کارخانه‌های متعدد تولید تسلیحات، بر افزایش ظرفیت تولید با هدف تقویت قابلیت‌های دفاعی این کشور تاکید کرد.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در بازدید از کارخانه‌های تسلیحات این کشور از آن‌ها خواست تا ظرفیت تولید خود را افزایش دهند، چون این تسلیحات نقش مهمی در تقویت قابلیت‌های دفاعی این کشور ایفا می‌کند. بازدید‌های کیم ک شامل کارخانه تولید پیشران برای موشک‌های کروز راهبردی، پهپاد و همچنین راکت انداز‌های چند کالیبره بوده است. / فارس

نظر شما