صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۱:۰۰
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۲ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 17
کد خبر: ۱۹۹۹۶۳

آغاز دور تازه درگیری‌ها در لیبی / کشته شدن ۵۷ نفر

رسانه‌ها روز چهارشنبه از تشدید درگیری بین شبه نظامیان در لیبی به ویژه پایتخت این کشور و کشته شدن ۵۷ نفر و جراحت بیش از ۱۰۰ نفر خبر دادند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ درگیری‌های بین گروه‌های مسلح در پایتخت لیبی به کشته شدن ده‌ها نفر و جراحت بیش از ۱۰۰ نفر منجر شد.

به گزارش وبگاه «تریبیون آنلاین» مرکز فوریت‌های پزشکی لیبی روز چهارشنبه اعلام کرد که ۲۳۰ خانواده در محله‌های شرقی و جنوب شرقی «طرابلس» پایتخت لیبی این مناطق را ترک کردند.

این کشور نفت خیز واقع در آفریقا از سال ۲۰۱۴ بین طرف‌های رقیب در شرق و غرب تقسیم شده است. لیبی با بحران سیاسی و درگیری بین دو دولت مواجه بوده است؛ یکی دولتی به ریاست «پاشاغا» که از سوی پارلمان مامور تشکیل آن شده و دیگری دولت «الدبیبه» که با تحویل قدرت به دولت پاشاغا مخالفت می‌کند.

درگیری‌ها دوشنبه بین نیرو‌های شبه نظامی رقیب آغاز شد. به دنبال این درگیری‌ها، پرواز‌ها به فرودگاه طرابلس به دلیل خشونت‌ها به حالت تعلیق درآمد. «خبرگزاری فرانسه» بعد از ظهر چهارشنبه به وقت تهران شمار کشته شدگان را ۵۷ نفر اعلام کرد.

هیات سازمان ملل در لیبی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که با نگرانی حوادث و تحولات امنیتی در لیبی را دنبال می‌کند و خواستار توقف فوری درگیری‌های جاری شد.

سفارت‌های آمریکا و انگلیس در لیبی با صدور بیانیه‌هایی نسبت به خشونت‌ها ابراز نگرانی کردند. سفارت آمریکا اعلام کرد که خواستار کاهش تنش فوری در لیبی است.

کنترل بر منابع نفتی، زیرساخت‌های تولید و صادرات و درآمد‌ها از انگیزه‌های اصلی درگیری بین دو دولت لیبی است که بسیاری از قدرت‌های خارجی و تعداد زیادی از گروه‌های مسلح با وفاداری‌های متفاوت به آن‌ها به این نزاع دامن می‌زنند. / فارس

نظر شما