صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۲۹
  • پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
  • Thursday 17 August 2023
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۶ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 17
کد خبر: ۱۹۹۹۷۰

ابراز نگرانی عربستان از تحولات لیبی

وزارت خارجه عربستان سعودی درباره وقوع درگیری‌های مسلحانه در طرابلس ابراز نگرانی کرد و خواستار خویشتنداری همه طرف‌های درگیر شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت خارجه عربستان روز چهارشنبه در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی درباره تحولات لیبی، از همه طرف‌های درگیر خواسته است تا خویشتنداری به خرج دهند و منافع مردم لیبی را در اولویت قرار دهند.

به گزارش روزنامه عکاظ، در این بیانیه آمده است: از همه طرف‌ها می‌خواهم به قطعنامه‌های بین‌المللی با هدف تقویت امنیت و ثبات لیبی پایبند باشند.

درگیری‌ها میان دو گروه مسلح وابسته به دولت وحدت ملی و شورای ریاستی لیبی در طرابلس، پایتخت این کشور که از صبح سه‌شنبه آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که نیرو‌های مسلح گروه وابسته به شورای ریاستی، «محمود حمزه» فرمانده تیپ ۴۴۴ وابسته به دولت وحدت ملی را دستگیر کردند.

بنا به گزارش رسانه‌های لیبیایی، سازمان مبارزه با جرایم سازمان یافته و تروریسم-وابسته به شورای ریاستی لیبی-، سرهنگ محمود حمزه فرمانده تیپ ۴۴۴ را در فرودگاه «معیتیقه» در حالی که وی برای شرکت در رژه نظامی با همراهی الدبیبه عازم مصراته بود، بازداشت کردند.

خبرگزاری فرانسه امروز گزارش داد که تعداد کشته‌ها در درگیری‌های طرابلس، به ۵۵ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۱۴۶ نفر رسیده است. / ایسنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: