صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۴۲
  • چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 07 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 25
کد خبر: ۲۰۱۷۱

رژیم صهیونیستی: سپاه قدس در پی حمله به شمال اسرائیل است

در پی درج اخباری دال بر وقوع حملاتی در دمشق از سوی اسرائیل و سقوط دو پهپاد اسرائیلی در جنوب بیروت، سخنگوی ارتش اسرائیل از حمله برنامه‌ریزی شده سپاه قدس به شمال اسرائیل خبر داده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ رسانه‌های منطقه صبح امروز از وقوع حملاتی به دمشق از سوی رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند، حملاتی که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ضمن تایید آن، اقدام صورت پذیرفته را در راستای ممانعت از حمله پهپادی سپاه قدس به شمال اسرائیل عنوان نموده است.

 

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل که دولت تحت امرش در آستانه سقوط قرار گرفته و گفته می‌شود که در پی ایجاد بحرانی بین‌المللی جهت بهره‌برداری از آن در انتخابات داخلی است، عملیات تازه را "عملیاتی گسترده" توصیف کرده و در توئیتر خود نوشته که «برای جلوگیری از حمله نیروی قدس و شبه‌نظامیان شیعه انجام گرفته‌است».

 

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در همین باره اذعان کرده که نیروهای این رژیم «برای جلوگیری از حمله برنامه‌ریزی شده نیروی قدس»، به مواضعی در روستای عقربا در جنوب دمشق حمله کرده‌اند.

 

به گفته‌ی ژنرال رونن مانلیس نیروی قدس سپاه پاسداران آماده می‌شد تا در روز پنج‌شنبه حملاتی را با هواپیماهای بدون سرنشین به شمال اسرائیل انجام دهد.

 

یک سخنگوی دیگر ارتش اسرائیل نیز در گفت‌وگو با اسوشیتدپرس گفته نیروی قدس و شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت آن آماده حمله با پهپادهای انفجاری به اسرائیل می‌شدند.

 

انتشار خبر حمله‌ی صهیونیست‌ها بلافاصله با واکنش حزب‌الله در لبنان مواجهه گردید. رسانه‌های نزدیک به حزب‌الله از سقوط دو پهپاد اسرائیلی بر فراز آسمان جنوب این کشور خبر داده‌اند. بر اساس این گزارش، در این حمله یک پهپاد در آسمان منفجر و باعث یک آتش‌سوزی شده و دیگری در نزدیکی مقر رسانه‌ای این گروه به زمین اصابت کرده.

 

محمد عفیف، سخنگوی رسانه‌ای حزب‌الله لبنان، در تماس با خبرگزاری ملی اطلاعات رسانه‌ای، اعلام کرد، حزب الله لبنان هیچ پهپادی را ساقط نکرده است.

 

او با اشاره به اینکه پهپاد اول بدون ایجاد خسارت سرنگون شد، گفت پهپاد دوم به که به مواد انفجاری مجهز بود خود بدون قبل از رسیدن به هدف منفجر شد که در این میان آسیب‌های جدی به ساختمان مرکز رسانه‌ای حزب الله در حومه جنوبی وارد کرد.

 

سخنگوی رسانه‌ای حزب الله گفت پهپاد اولی به طور کامل منفجر نشد و به دست حزب الله لبنان افتاد که حزب در باره محتوای آن و اینکه از کجا هدایت شده است، در حال بررسی و تحقیق است.

 

سخنگوی رسانه‌ای حزب الله لبنان گفت بعد از ظهر امروز ساعت 5 بعد از ظهر حسن نصر الله دبیر کل حزب در باره پاسخ حزب به صورت تفصیلی سخنرانی خواهد کرد.

 

بر اساس اطلاعاتی که سخنگوی ارتش اسرائیل بامداد یکشنبه، سوم شهریور، در اختیار خبرنگاران قرار داده به "تاکتیک جدیدی" از سوی نیروهای نزدیک به ایران اشاره شده که طی آن قرار بوده "پهپادهای کامی‌کازی" با نصب سلاح و مواد منفجره اهدافی را در اسرائیل مورد حمله قرار دهند. پهپادهایی که قابلیت بالای هدف‌گیری و انفجار در نقطه برخورد را دارند.

 

اصطلاح کامیکازی اشاره‌ای است به عملیات جنگنده‌های نیروهای هوایی ژاپن در جریان جنگ جهانی دوم که خلبانان این کشور به صورت انتحاری با هواپیما به مواضع آمریکا، به ویژه ناوهای جنگی این کشور حمله می‌کردند و از جنگنده به عنوان یک سلاح مستقیم برای انهدام استفاده می‌کردند.

 

جاناتان کونریکوس، سخنگوی ارتش اسرائیل بامداد یکشنبه به خبرنگاران گفت: "این پهپادها خود مانند یک موشک عمل می‌کنند".

 

خبرگزاری سانا سوریه هم ضمن تایید این حملات هوایی از به کار افتادن پدافند هوایی این کشور در حوالی ساعت ۱۰:۳۰ شب به وقت دمشق خبر داده بود.

 

روزنامه جروزالم‌پست می‌گوید هرچند در شمال اسرائیل پناهگاه‌ها باز نشده‌اند، اما سامانه پدافندی «گنبد آهنین» در شمال مستقر شده و تمامی نیروهای حاضر در منطقه، برای «مقابله با واکنش ایرانی-سوری» در آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: