صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۱۴
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 29
کد خبر: ۲۰۱۹۳۵

بهترین شهر‌های عمان برای سفر

عمان یکی از کشور‌های بسیار زیبا با مکان‌ های عجیب و غریب و شگفتی‌ های معماری است. این کشور دارای سواحلی با آب‌ های بسیار شفاف و بیایان‌ های وسیع و قله‌ های کوهستانی دیدنی است که باعث می‌ شود هر فردی در هر جای دنیا مایل باشد تا به این کشور زیبا سفر کند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ عمان جز تمیز‌ ترین کشور‌های دنیا است و برای افرادی که می‌ خواهند مدتی با دنیای بیرون قطع ارتباط کنند و روی زیبایی‌ های طبیعت تمرکز کنند، مکان تفریحی‌ ایده‌آلی است. در شهر‌های عمان می‌ توان غذا‌های اصیل عمانی میل کرد و با مردمانی مهربان آشنا شد. در ادامه می‌ خواهیم برای شما، معرفی شهر‌های عمان را به ترتیب بهترینشان لیست کنیم.

 

مسقط

مسقط پایتخت کشور عمان است که معمولاً گردشگران و توریست‌ ها اولین شهری که برای تفریح در این کشور انتخاب می‌ کنند، همین شهر است. مسقط در خلیج عمان و در بین کوه و بیابان قرار دارد. این شهر بیشتر ارزش فرهنگی دارد و پس از سال‌ ها توانسته حال و هوای بادیه نشینی خود را حفظ کند. مسقط دارای مکان‌ های تاریخی مختلفی است و با ظرافت و میراث غنی از فرهنگ و سنت خود، توجه توریست‌ ها را به خود جلب کرده است.

دژ‌ها، مکان‌ های خرید جذاب، کاخ‌ های باشکوه، موزه‌ ها، کاخ سلطنتی مشهور به قصر العالم، معماری‌ های معاصر و بندری از جمله مکان‌ های تفریحی و گردشگری در مسقط است. سوق مطرح یکی از بازار‌های بسیار معروف این شهر است که در آن می‌ توان به خرید جواهرات عربی، حواهرات نقره و لباس‌ های بسیار زیبا عمانی پرداخت. شاطی القرم و ساحل سیفا هم از جمله سواحل جذاب و بکر مسقط هستند که بسیاری از افراد برای استراحت و تفریح این منطقه را انتخاب می‌ کنند.

 

صلاله

یکی دیگر از شهر‌های عمان، صلاله است که به دلیل دارا بودن عناصر متنوع و زیبایش در بین گردشگران مشهور شده است. در این شهر می‌ توان به بازدید از سواحل زیبا و ‌ایده‌ آل برای غواصی پرداخت. علاوه بر سواحل چشم انداز، شما شاهد کوهستانی با جنگل‌ های سرسبز خواهید بود که می‌ توانید در آن جا آرامش را را تجربه کنید. انواع غذا‌های محبوب عمانی، موسیقی گوش نواز، غرفه‌ های لباس سنتی، برنامه‌ های بین‌ المللی برای گردشگران، جشنواره خریف و غیره از جمله مواردی هستند که در این شهر بسیار زیبا وجود دارند و توریست‌ ها می‌ توانند از آن لذت ببرند.

بهلا

بهلا یکی از شهر‌های عمان است که به مدینه السحر و یا شهر جادو معروف است. به دلیل اسطوره‌ ها، افسانه‌ ها و خرافات چند صد ساله‌ای که در این شهر وجود داشته، عمانی‌ ها آن را به عنوان شهری اسرار‌آمیز می‌ شناسند. سازمان جهانی یونسکو هم این شهر را به عنوان میراث یونسکو اعلام کرده است. بهلا به دلیل سفالگری‌ های بی‌نظیر و مصنوعات نقره‌ای هیجان‌ انگیزی که دارد، در بین گردشگران از محبوییت خاصی برخوردار است. قلعه بهلا هم که یکی از جاذبه‌ های توریستی این شهر است، قدمتی چند صد ساله دارد. این قلعه در زمان‌ های قدیم تحت حکومت قبیله بنی نبهان بوده است.

افرادی که به این شهر سفر می‌کنند، می‌ توانند از نخل‌ های خرمای بسیار زیبا، خانه‌ های بومی، معماری پیچیده اسلامی، بازار و مساجد قدیمی دیدن کنند و همچنین به تماشای دلفین‌ ها در سواحل بهلا و تور‌های دوچرخه سواری، شتر سواری و غیره بپردازند. بازار بهلا یکی از بهترین بازار‌ها برای خرید سوغاتی است.

 

صحار

صحار یکی از شهر‌های بندری این کشور است که در سواحل شمالی قرار دارد. این شهر هم به دلیل دارا بودن بازار‌های پر جنب و جوش، قلعه‌ های بسیار قدیمی با قدمت بالا و داستان‌ های افسانه‌ ای مانند سند باد به یکی از شهر‌های محبوب گردشگری در عمان تبدیل شده است. گردشگران می‌ توانند در صحار به کشف ریشه‌ های سنتی عمیق، میل کردن وعده‌ های غذایی بسیار لذیذ در رستوران‌ های کورنیش، بازدید از قلعه قرن چهاردهم و امواج خط ساحلی بپردازند. همچنین افرادی که به شترسواری علاقه دارند می‌ توانند به پیست شترسواری صحار مراجعه کنند. برای خرید صنایع دستی هنری و سنتی هم می‌ توان به بازار‌های محلی صحار رفت و سوغاتی‌ های با ارزشی خریداری کرد.

 

نزوی

نزوی یکی از شهر‌های عمان است که به مروارید اسلام معروف است و در منطقه اد دخلیه در شمال این کشور قرار دارد. این شهر در قرن ششم و هفتم جز پایتخت عمان محسوب می‌ شده است. در این شهر گردشگران می‌ توانند از قلعه نزوی که در قرن هفدهم ساخته شده و همچنین کوه معروف جبل اخضر بازدید کنند و از فراز این کوه به تماشای ویرانه‌ های باستانی، بنا‌های تاریخی با شکوه، مزارع موز و نخل‌ های خرما بپردازند. در این شهر آموزش، فرهنگ، تجارت و هنر بسیار رونق یافته است و همچنان پس از سال‌ ها جذابیت هنری و قدیمی حفظ شده است.

اگر قصد سفر به عمان را دارید و به دنبال بهترین جا برای خرید تور عمان هستید، سام سیر را به شما پیشنهاد می کنیم که از کامل ترین سامانه های خرید آنلاین بلیط هواپیماست و به راحتی می توانید از بلیط های چارتری آن باخبر شوید.

 

برچسب ها
نظر شما