صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۲۰
  • چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 07 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 26
کد خبر: ۲۰۳۴۸

نشست فرماندهای حشدالشعبی با روسای قوای سه‌گانه عراق

در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مقر نیروهای بسیج مردمی عراق، فرماندهان حشدالشعبی با رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان عراق دیدار کردند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ حملات پهپادی و هوایی رژیم اشغالگر قدس به نیروهای مقاومت در لبنان، سوریه و عراق در صدر اخبار منطقه قرار دارد. در همین رابطه ، حشدالشعبی مبادرت به انتشار بیانیه‌ای در رابطه با حملات فوق‌لاذکر نمود. در این بیانیه آمده است که‌ رژیم اسرائیل عامل حمله پهپادی به یک تیپ این نیروها در استان الانبار بوده است.

 

در بیانیه حشد شعبی آمده است، در ادامه حملات رژیم صهیونیستی به عراق، یک تیپ وابسته به حشد شعبی در عمق خاک عراق در استان الأنبار و در مرزهای سوریه هدف دو فروند پهپاد قرار گرفت که بر اثر آن دست‌کم یک رزمنده حشد شعبی شهید و یک تن دیگر هم زخمی شد.

 

در همین راستا، فرماندهی عملیات الانبار وابسته به حشد شعبی در بیانیه اول از کشته شدن دو رزمنده در تیپ ۴۵ حشد و مجروح شدن یک تن دیگر در پی حمله دو فروند پهپاد خبر داده بود.

 

طبق بیانیه حشد شعبی، یکی از مواضع تیپ ۴۵ این نیروها واقع در ۱۵ کیلومتری مرز سوریه هدف قرار گرفت.

 

حشد شعبی می‌گوید که دو پهپاد رژیم صهیونیستی در این عملیات که با پوشش هوایی جنگنده‌های آمریکا همراه بوده، شرکت داشتند.

 

در ادامه بیانیه حشد شعبی آمده است که این حمله همزمان با آغاز مرحله چهارم عملیات “اراده پیروزی” انجام شده است و این حملات نیروهای حشد شعبی را از عمل به نقش خود در زمینه مقابله با تروریسم بازنخواهد داشت.

 

رخداد فوق که با واکنش مقامات ارشد عراقی همراه بوده است، موجب تصمیم آنها برای برگزاری جلسه‌ای مشترک با فرماندهان حشدالشعبی شد. روسای قوای سه گانه عراق امروز دوشنبه نشستی با فرماندهان حشد شعبی برای بررسی حملات هوایی اخیر رژیم اسرائیل به این کشور برگزار کردند.

 

شبکه تلویزیونی الفرات نیز  اعلام کرد: در این نشست برهم صالح رئیس جمهور، عادل عبدالمهدی نخست وزیر، محمد الحلبوسی رئیس مجلس، هادی العامری دبیرکل سازمان بدر، فالح الفیاض مشاور امنیت ملی و رئیس هیئت حشد شعبی و فرماندهانی از حشد حضور داشتند.

 

منابع آگاه به این شبکه گفتند: در نشست حملات هوایی مکرر به انبارها و سلاح های حشد شعبی در کشور بررسی شد.

 

همزمان وزارت خارجه عراق تاکید کرد که در قبال هرگونه نقض حاکمیت این کشور به شورای امنیت مراجعه می‌کند.

 

این وزارتخانه در بیانیه کوتاه خود تصریح کرد: ما همه اقدامات دیپلماتیک و حقوقی لازم را از طریق سازمان ملل و شورای امنیت و از طریق تماس با کشورهای برادر و دوست برای مقابله با هرگونه اقدامی که حاکمیت عراق و سلامت سرزمینی این کشور را نقض کند، اتخاذ خواهیم کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: