صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۲۳
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 14
کد خبر: ۲۰۴۰۲۷

اذعان ترودو به نارضایتی عمومی در کانادا

نخست وزیر کانادا اعتراف کرد که مردم این کشور از دولت او ناراضی هستند، اما وی کناره‌گیری نمی‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در مصاحبه‌ای اعتراف کرد نارضایتی عمومی در میان مردم این کشور از دولت او وجود دارد اما او کارهای زیادی برای انجام دادن دارد و از سمتش کناره‌گیری نخواهد کرد.

 

براساس گزارش رویترز، نظرسنجی ها نشان می دهد که پس از ۹ سال در قدرت بودن ترودو، لیبرال های متمایل به چپ به شدت از محافظه کاران اپوزیسیون رسمی عقب افتاده اند و اگر اکنون انتخابات برگزار شود، ترودو و ائتلافش قدرت را از دست خواهند داد.

 

ترودو با حزب کوچکتر «دموکرات‌های جدید» ائتلاف کرده و می‌تواند تا اکتبر ۲۰۲۵ در قدرت بماند اما این ائتلاف، الزام‌آور نیست و توافق آنها ممکن است تا پیش از موعد انتخابات بعدی به پایان برسد.

 

ترودو به خبرنگاران انتاریو، در پاسخ به این سوال که آیا در فکر کناره گیری از قدرت بوده است، گفت: ما دو سال تا انتخابات بعدی فاصله داریم. من به کارم ادامه می دهم. کارهای مهم زیادی برای انجام دادن وجود دارد. وقتی نوبت به آن کار می‌رسد، مشتاق انجامش خواهم بود.

 

محافظه کاران ترودو را متهم می‌کنند که از طریق آنچه آنها هزینه‌های بی احتیاطی دولت می خوانند، به تورم دامن می زند و شکایت دارند که مسکن به طور فزاینده‌ای دیگر قابل دسترس نیست./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما