صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 27
کد خبر: ۲۰۴۰۶

عون: اقدام اسرائیل مصداق اعلام جنگ است

رئیس جمهور لبنان پرواز دو پهپاد رژیم صهیونیستی بر فراز لبنان را نقض حاکمیت این کشور و اعلام جنگ با لبنان دانست.

به گزارش راهبرد معاصر، دو روز پس از حملات پهپادی اسرائیل به لبنان، میشل عون رئیس جمهور این کشور اسرائیل را به آغاز جنگی جدید بر علیه لبنان متهم نمود.

 

پیشتر اتحادیه عرب و سعد حریری نخست وزیر لبنان نیز به اسرائیل در این ارتباط هشدار داده بودند. احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در گفت‌وگوی تلفنی با سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان نقض‌های مکرر حاکمیت این کشور توسط رژیم صهیونیستی را محکوم و آن را رد کرد.

 

وی بر همبستگی کامل اتحادیه عرب با لبنان تاکید کرد و گفت، اتحادیه آماده ایفای نقش در راستای حفظ امنیت، ثبات و صلح داخلی در این کشور است.

 

در همین ارتباط  ژنرال میشل عون، رئیس جمهوری لبنان شامگاه دو‌شنبه 26 اوت در دیدار با یان کوبیچ، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در لبنان تاکید کرد دو حمله اسرائیل به «حومه» جنوبی بیروت و منطقه «قوسایا» در تناقض با قطعنامه شمال 1701 سازمان ملل متحد و «اعلام جنگ» است.

 

ژنرال عون، رئیس جمهوری لبنان ضمن «اعلام جنگ» دانستن حملات پهپادی اسرائیل، بر حق کشورش برای دفاع از حاکمیتش در مقابل حملات اسرائیل تاکید کرد.

 

از سویی دیگر سعد حریری نخست وزیر لبنان نیز در کاخ سرای کبیر دولت با سفرا و نمایندگان 5 کشور عضو دائمی شورای امنیت دیدار کرده، آخرین تحولات و اوضاع در لبنان و منطقه را با آنها مورد بررسی قرار داد.

 

حریری در این نشست به حاضران گفت که او پس از نقض حاکمیت لبنان و قطعنامه 1701 از سوی اسرائیل در حمله به مناطق مسکونی بدون توجه به قوانین بین‌المللی و جان غیرنظامیان، با توجه به خطرناک بودن اوضاع دعوت به انعقاد این نشست کرده است.

 

اسرائیل شامگاه یکشنبه تا بامداد دوشنبه در چندین حمله هوایی مواضع تشکیلات فلسطینی «جبهه خلق - فرماندهی کل» را در منطقه قوسایا در بقاع لبنان و در نزدیکی مرز با سوریه هدف قرار داد.

 

پیشتر سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان، سرنگونی دو پهپاد اسرائیلی در پایتخت لبنان را تحولی بسیار خطرناک توصیف کرده بود. نصرالله ارتش اسرائیل را به ضرباتی بی‌وقفه از لحاظ زمانی در پاسخ به حملات دو پهپاد تهدید نموده است.

 

سید حسن نصرالله تهدید کرد که مناطق شمال اسرائیل در امنیت نخواهد بود و تأکید کرد که حزب‌الله هر پهپادی را که اسرائیل در آسمان لبنان به پرواز درآورد، سرنگون خواهد کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: