صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 17
کد خبر: ۲۰۴۲۹۷

بازداشت ۲۰۰ پناهجوی افغانستان در پاکستان

منابعی به رسانه‌ها گفته‌اند پلیس پاکستان در ادامه بازداشت پناهجویان افغان در این کشور، ۲۰۰ نفر دیگر را نیز دستگیر کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ پلیس پاکستان طی عملیاتی بیش از ۲۰۰ پناهجوی افغان را در اسلام‌آباد پایتخت این کشور بازداشت کرده است.

منابعی در اسلام‌آباد به رسانه‌ها گفته‌اند پلیس این افراد را که در بازار میوه و تره بار این شهر مشغول به کار بودند، بازداشت کرده است.

«انورالحق کاکر» نخست وزیر موقت پاکستان پیش از این در گفتگو با رسانه‌های این کشور گفته بود پناهجویان غیرقانونی حق زندگی در پاکستان را ندارند.

رسانه‌ها هفته گذشته نیز در ادامه بازداشت پناهجویان افغان در پاکستان اعلام کرده بودند نیرو‌های امنیتی این کشور طی چهار روز بیش از ۳۰۰ نفر، از جمله افغان‌های دارای مدرک اقامتی قانونی را بازداشت کرده‌اند.

به گزارش «عرب نیوز»، «منزه کاکر» وکیل و مدافع حقوق بشر با انتشار تصاویر و ویدئو‌هایی گفته بود بسیاری از پناهجویان افغان بازداشت شده کارت «پی. او. آر» به همراه داشتند، اما نیرو‌های پاکستانی به این موضوع توجهی نکرده و کارت اقامت قانونی آن‌ها را نیز ضبط کرده‌اند.

کارت پی. او. آر یا «کارت گواهی ثبت‌نام» سند هویتی صادر شده توسط سازمان ملل برای پناهندگان افغان است که به آن‌ها حق اقامت قانونی در پاکستان را می‌دهد. / تسنیم

نظر شما