صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۴۰
  • پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱
  • Thursday 03 November 2022
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 28
کد خبر: ۲۰۵۲۳

منع ورود سناتورهای آمریکایی به روسیه

دو سناتور با نفوذ آمریکایی از عدم صدور روادید برای آنها از سوی روسیه برای ورود به این کشور خبر دادند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ چالش میان روسیه و آمریکا در عرصه‌ی بین المللی گویا پایانی ندارد و روزانه بر میزان آن افزوده می‌شود. پس از خروج آمریکا از پیمان منع آزمایش موشک‌های هسته‌ای میان‌برد که بیش از سی سال پیش میان ریگان رئیس جمهور وقت و گورباچف رهبر وقت اتحاد جماهیر شوروی امضا شد، اکنون نوبت به روس‌ها رسیده تا مانع از سفر دو سناتور دموکرات و جمهوری‌خواه به این کشور شوند.

 

کریس مورفی، سناتور دموکرات، روز سه شنبه ۵ شهریور گفته است، روسیه با درخواست وی برای صدور روادید به منظور سفر به مسکو در هفته آینده مخالفت کرده است. ران جانسون، سناتور جمهوریخواه، هم روز گذشته گفت، روسیه از صدور روادید برای سفر او به مسکو خودداری کرده است.

 

کریس مورفی، عضو کمیته روابط خارجی و ران جانسون، عضو کمیته امنیت داخلی از تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل نقش این کشور در اوکراین حمایت می‌کنند.

 

کریس مورفی در بیانیه‌ای گفته است: با فروپاشی توافق کنترل مسابقه تسلیحاتی و با عنایت به مخالفت‌های قابل توجه داخلی علیه حکومت استبدادی ولادیمیر پوتین، این لحظه‌ای حساس و خطرناک برای روابط شکننده بین دو کشور محسوب می‌شود و این شرم آور است که روسیه تمایلی به مذاکره ندارد.

 

خبرگزاری رویترز می‌گوید، سفارت روسیه در واشینگتن به درخواست‌های این خبرگزاری برای اظهار نظر در خصوص عدم صدور ویزا برای این دو سناتور آمریکایی پاسخ نداده است.

 

ولی سفارت روسیه در توییتی گفته است، ران جانسون از این سفارتخانه درخواست ویزا نداده است.

 

یک منبع مطلع به «ای بی سی نیوز» گفته است: وزارت خارجه روسیه به سفارت آمریکا در مسکو اطلاع داده است که درخواست ویزای این دو سناتور رد شده است.

 

ران جانسون در بیانیه‌ای گفته است: من امیدوار بودم که گفت‌وگوی مستقیم با نمایندگان پارلمان روسیه بتواند زمینه‌ای برای ایجاد روابط بهتر بین دو کشور ما باشد. متاسفانه ، مقامات روسی این تلاش‌های صادقانه را با بازی‌های دیپلماتیک پاسخ می‌دهند و من را از ورود به روسیه منع کرده‌اند.

 

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا هم «ای بی سی نیوز» گفته است، از موضوع رد درخواست ویزای دو سناتور آمریکایی مطلع است.

 

رویترز میگوید، به رغم این که عدم صدور ویزا برای قانونگذاران آمریکا امری غیر معمول بوده است، اما طی سال‌های اخیر روسیه چند بار این اقدام را انجام داده است، به ویژه در خصوص کسانی که از اقدام ولادیمیر پوتین در الحاق کریمه به روسیه انتقاد کرده و خواهان تشدید تحریم‌های آمریکا علیه مسکو شده‌اند.

 

ران جانسون سال گذشته ویزا سفر به مسکو را دریافت کرده بود اما به دلیل عدم صدور ویزا برای سناتور جین شهین، او سفر خود را لغو کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: