صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۲۶
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 28
کد خبر: ۲۰۵۴۲

پلیس فتا: سایت دیوار باید بسته شود

رئیس پلیس فتای تهران از مقامات قضائی خواست تا سایت خرید و فروش دیوار را بدلیل فروش مقادیر زیادی از وسیله‌های ممنوعه ببندد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ خرید و فروش آنلاین و اینترنتی به موازات رشد اینترنت در سطح کشور به نحو چشمگیری افزایش یافته است، امری که جدای از مزایای آن؛ معضلاتی را نیز برای جامعه در سطوح امنیتی و فرهنگی فراهم آورده است. مسئله‌ای که بیش از هر ارگان، پلیس فتا را به خود درگیر نموده است.


رئیس پلیس فتا در همین زمینه به گفتگو با ایلنا پرداخته و به خرید و فروش دوربین‌های مخفی و ابزار شنود در سایت‌ دیوار واکنش نشان داد.


سرهنگ تورج کاظمی (رییس پلیس فتا تهران بزرگ) به خرید و فروش لوازم جاسوسی مانند دوربین‌های مخفی و ابزار شنود در سایت دیوار، درباره رصد و نظارت بر این سایت گفت: این یک موضوع قدیمی است و بارها بارها از سوی پلیس اعلام شده است که این سایت اقدامات غیرقانونی انجام می‌دهد و مرتکب تخلف می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این سایت فضایی را برای جولان مجرمان فراهم می‌کند، ادامه داد: ما چندین بار به مراجع قضایی اعلام کردیم، تنها راه علاج، بستن سایت دیوار است و هیچ راه دیگری ندارد، چراکه این سایت نمی‌تواند فضا را برای کاربرانش امن کند و ایجاد امنیت در این سایت کار پلیس نیست. وقتی موارد محتوای مجرمانه در این بستر منتشر می‌شود پلیس چه کاری می‌تواند انجام دهد. پلیس بارها و بارها هم به دادستان سابق تهران در سال ۹۷ و هم به دادستان فعلی تهران در سال ۹۸ اعلام کرده که این فضا، آلوده، مجرمانه و قابل تعقیب است و تنها راه تا اصلاح این روند و حل مشکل، مسدودسازی این سایت خدمات‌رسان است.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا خرید و فروش دوربین‌های مخفی و اداوات شنود در فضای مجازی جرم است، ادامه داد: براساس قانون خرید و فروش دوربین‌های مخفی که بیشتر جنبه جاسوسی دارند، جرم محسوب می‌شود. در حقیقت هرچیزی که در فضای حقیقی جرم است در فضای مجازی نیز جرم محسوب می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: