صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۲۸
  • چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱
  • Wednesday 19 October 2022
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 29
کد خبر: ۲۰۶۷۸

رئیسی: گوشمان به هیاهوها بدهکار نیست

آیت‌الله رئیسی بر عزم دستگاه قضائی جهت برخورد با مفسدان دانه درشت تاکید کرده و اظهار داشته که علی رغم هیاهوهای بازداشت برخی افرادِ بلند بالا، دستگاه قضائی گوشش بدهکار این حرف‌ها نیست و قاطعانه عمل خواهد کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ روی کار آمدن آیت‌الله رئیسی در جایگاه ریاست قوه قضائیه، تحولی شگرف را در این قوه پدید آورده است. برخورد قاطع با قضات فاسد، مقابله با سوء استفاده‌های مقامات ارشد دولتی و بازداشت نمایندگان مجلس همگی گواه آن است که هیچ فرد و جناحی از برخورد قاطعانه و ضد فساد دستگاه جدید قضائی مصون نمانده است.

 

صبح امروز سید ابراهیم رئیسی در گردهمایی بزرگ مبلغان محرم در سالن همایش‌های غدیر قم به سخنرانی پرداخته و قاطعانه از مواضع دستگاه تحت امرش به دفاع پرداخته است.

 

رئیس قوه قضاییه در این گردهمایی گفت: اجرای قانون، مبارزه با فساد و تبعیض را خواست مردم دانست و تاکید کرد: نظام اداری کشور باید در تراز انقلاب اسلامی و امیرالمؤمنین(ع) باشد و باید در این مسیر گام برداشت.

 

وی ادامه داد: به‌عنوان پاسداشت از خون شهیدان معتقد هستیم که رسیدن به جامعه در تراز انقلاب اسلامی و حکومت امیرامومنین(ع) شدنی است.

 

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه عزم دستگاه قضایی برای برخورد با مفاسد در هر شکلی جدی است گفت: وقتی پرونده کسانی که متصل به قدرت و یا ثروت هستند توسط قاضی بررسی می‌شود، فریادها در کشور بلند می‌شود ولی گوش قوه قضاییه به این هیاهوها بدهکار نیست و باقدرت با مفاسد برخورد خواهد کرد.

 

رئیسی با اشاره به این‌که مردم از تبعیض و فساد اداری گله‌مند هستند که این گله‌مندی به‌جا است اظهار داشت: امکان تغییر شرایط کنونی وجود دارد و به دنبال این هستیم که به‌هیچ‌وجه فساد در نظام اداری کشور لانه نکند.

 

وی اصلاح نظام بانکی، نظام مالیاتی، واردات و صادرات و ساختار قوه قضاییه را ضروری دانست و گفت: بخشی از کمبود بودجه کشور با برخورد و مقابله با فرار مالیاتی قابل تامین است.

 

وی ادامه داد: رونق تولید باوجود قاچاق کالا معنا ندارد و در این زمینه باید با قاچاق‌های سازمان‌یافته برخورد کرد، نه با کوله برهای محلی.

 

رئیسی با تاکید بر اینکه ساختارهای فسادزا باید در کشور حل شود، گفت: وضعیت کنونی پرداخت یارانه در کشور ناعادلانه است و باید یارانه افراد متمول و ثروتمند قطع شود ولی در این زمینه رودربایستی در کشور و دولت وجود دارد.

 

رئیس قوه قضاییه در ادامه، خصوصی‌سازی را امری ضروری در کشور دانست و تاکید کرد: دولت نباید در اقتصاد تصدی گر کند و باید ناظر و حامی باشد و بخش‌های اقتصادی باید به بخش‌های خصوصی سپرده شود ولی اگر در این خصوصی‌سازی مجموعه‌ای به‌گونه‌ای واگذارشده که این مجموعه فعال صنعتی رو به افول رفته، نوع واگذاری این موارد باید موردمطالعه قرار گیرد.

 

وی بابیان اینکه سخنان کارگران اراکی و تبریزی و دغدغه مندی های کارگران هفت تپه و کرمانشاهی را باید شنید گفت: این کارگران نسبت به واگذاری‌های غیرکارشناسی حرف دارند و این نوع واگذاری تاراج منابع ملی است و قوه قضائیه به این مسائل ورود کرده است.

رئیسی اظهار داشت: قوه قضاییه نیازمند ورود فضلای حوزه علمیه برای گره‌گشایی از زندگی مردم و موضوع‌های مختلف در عرصه‌های مختلف قضایی، اجتماعی و فرهنگی است.

 

وی با تاکید بر نیاز قوه قضاییه به ارتباط با حوزه‌های علمیه ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته کارهای بسیار زیادی در این زمینه انجام‌شده است ولی زمینه کار بیستر در این زمینه وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی باید به‌روز و به هنگام باشد و برای دست‌یابی به این هدف متعالی ارتباط این قوه با حوزه‌های علمیه بسیار ضروری است.

 

وی بابیان اینکه کادرسازی در قوه قضاییه ازجمله نیازهای امروز دستگاه قضایی است گفت: فضلای حوزه علمیه که جذب قوه قضاییه شده‌اند توانسته‌اند خدمات بسیار خوبی ارائه کنند.

 

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه اجرای دین خواست مردم است، اظهار داشت: برخی بخش‌های کشور در تراز انقلاب اسلامی نیست و وظیفه همه ما امربه‌معروف، حساس بودن به این آرمان‌ها و پیگیری مستمر برای کم کردن فاصله کنونی بافاصله آرمانی است.

 

رئیسی ادامه داد: کاری که در حوزه دفاعی و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی انجام شد کاری مثال‌زدنی است که دوست و دشمن معترف هستند که امروز دست برتر در منطقه از آن جبهه انقلاب اسلامی است.

 

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی در منطقه حرف اول را می‌زند  چراکه دشمن خواست ولی نتوانست و جمهوری اسلامی خواست و توانست.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های مادی و معنوی بسیار زیاد کشور گفت: نیروی متراکم جوان و آماده فعالیت در عرصه‌های مختلف ازجمله ظرفیت‌های مهم کشور محسوب می‌شود و هرکجا که به توان داخلی اتکا کردیم، بدون چشم داشتن از قول‌های بی‌پایه آمریکایی و یا اروپایی‌ها، با اتکا و توکل به خدا، به موفقیت رسیده‌ایم.

 

رئیس قوه قضاییه همچنین با تاکید بر اینکه آینده جمهوری اسلامی بسیار درخشان و روشن است، اظهار دشت: به‌طورقطع از شرایط اقتصادی کنونی با موفقیت عبور خواهیم کرد و باید در این عرصه به خدا توکل کرد و به توان داخلی توجه داشت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: