صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۲۶
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 04
کد خبر: ۲۰۶۹۵۵

سر اسقف مسیحیان در قدس: اهانت رژیم صهیونیستی به مسیحیان افزایش یافته است

«عطاالله حنا» با بیان اینکه مسیحیان در قدس اشغال بیش از هر زمان دیگری در معرض خطر هستند، گفت که اهانت به مسیحیان در دوره نتانیاهو و در سایه سکوت غرب شدت گرفته است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سراسقف مسیحیان ارتدوکس در قدس اشغالی گفت که پدیده حمله به مسیحیان در این شهر مدت‌هاست که ادامه دارد، ولی در دوران کابینه فاشیستی نتانیاهو و در سایه سکوت غرب، این پدیده تشدید شده است.

«عطاالله حنا» در واکنش به اهانت شهرک‌نشینان صهیونیست به مسیحیان و انداختن آب دهان به طرف آن‌ها در بخش قدیمی قدس افزود که اقدامات مجرمانه رژیم صهیونیستی همه اقشار و طیف‌های ملت فلسطین را هدف قرار می‌دهد.

وی ادامه داد که پدیده انداختن آب دهان شهرک‌نشینان صهیونیست به سوی کشیشان مسیحی و اهانت به آن‌ها موضوع جدیدی نیست و خود او بار‌ها در معرض این اهانت قرار گرفته است.

حنا تصریح کرد: در کوزه همان برون تراود که در اوست. صهیونیست‌ها با این اقدامات در حال نشان دادن کینه خود علیه مسیحیان هستند. مسیحیان قدس اشغالی اکنون بیش از هر زمان دیگری مورد هدف رژیم اشغالگر قرار گرفته‌اند. مسیحیان از ساکنان اصلی فلسطین هستند و بیگانه نیستند و هرکس مسیحیان را هدف قرار دهد، تمام مردم فلسطین را با نماد‌ها و مقدساتشان هدف قرار داده است.

این مقام ارشد مسیحیان خاطرنشان کرد: به علت اقدامات مجرمانه رژیم صهیونیستی شمار مسیحیان به صورت دراماتیکی در حال کاهش است. جلسه مهمی با حضور سران کلیسا‌های مسیحی برای بحث در مورد این توهین‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز و نژادپرستانه مداوم تل‌آویو برگزار شد. لازم است متحد باشیم و اوضاع داخلی خود را سر و سامان دهیم، زیرا نمی‌توانیم نژادپرستی اسرائیل را متوقف کنیم و آن‌ها از ما متنفرند.

وی ضمن تأکید بر ضرورت تغییر اوضاع کشور‌های عربی به سمت بهتر شدن، ابراز امیدواری کرد که این کشور‌ها به خاطر فلسطین و قدس اشغالی به حرکت درآیند.

این اظهارات سراسقف مسیحیان در حالی است که شهرک‌نشینان صهیونیست امروز به بهانه پنجمین روز عید یهودیان موسوم به روز عرش به مسجدالاقصی یورش بردند و مسلمانان و مسیحیان را مورد اهانت قرار دادند. / المیادین

نظر شما