صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۰۳
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 11
کد خبر: ۲۰۷۹۴۵

تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ تل‌آویو

وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر بر حمایت آمریکا از جنایات رژیم اشغالگر قدس و حملات ددمنشانه به نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، پنتاگون بامداد چهارشنبه از تماس تلفنی «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا با «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی خبر داد.

 

طبق این بیانیه، آستین در گفتگو با گالانت، بار دیگر بر حمایت آمریکا از جنایات رژیم اشغالگر قدس و حملات ددمنشانه به نوار غزه تاکید کرد.

 

وزیر دفاع آمریکا درباره تعهد خود به سریع در ارائه قابلیت‌ها و مهمات پدافند هوایی مورد درخواست رژیم تروریست صهیونیستی، به وزیر جنگ تل‌آویو اطمینان داد.

 

گالانت نیز درباره ورود هواپیمای حامل مهمات و تجهیزات آمریکایی به فلسطین اشغالی مدعی شد: «این اولین محموله از کمک‌های نظامی بسیاری است که در آینده می‌آید».

 

پیش از این نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی، ضمن تکرار حمایت‌های واشنگتن از جنایات تل‌آویو علیه نوار غزه، از تلاش‌ها برای آزادی صهیونیست‌های بازداشت‌شده خبر داد. (جزئیات بیشتر)

 

روز شنبه بود که بعد از حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به اهداف مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

 

رسانه‌های صهیونیستی تایید کردند که در جریان عملیات طوفان الاقصی، حداقل ۱۲۰۰ صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از ۲۵۰۰ نفر زخمی شدند و این رقم باز هم در حال افزایش است.

 

بعد از آن، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد که بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون حداقل ۹۰۰ فلسطینی در این حملات به شهادت رسیده که ۲۶۰ نفر از آنها کودک و ۲۳۰ نفر آنها زن هستند./ فارس

نظر شما