صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۴۷
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 11
کد خبر: ۲۰۸۰۰۱

نتانیاهو و گانتز، در آستانه توافق برای تشکیل کابینه اضطراری

با پیشرفت گفت‌وگوها میان «بنیامین نتانیاهو» و «بنی گانتز»، رسانه‌های عبری از توافق ائتلاف حاکم و مخالفان برای تشکیل یک کابینه اضطراری در تل‌آویو خبر دادند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ رسانه‌های عبری گزارش دادند که پس از پیشرفت گفت‌وگوها میان «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز»، رئیس حزب اردوگاه دولت، تفاهماتی بین مخالفان و ائتلاف حاکم برای ایجاد یک کابینه اضطراری در تل‌آویو حاصل شده است.

 

براساس گزارش شبکه «آی۲۴»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صبح امروز چهارشنبه، ۱۱ اکتبر با گانتز در مقر وزارت جنگ در تل‌آویو، به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تشکیل یک کابینه اضطراری با توجه به جنگ در جنوب اسرائیل بین حماس و اسرائیل دیدار کرد.

 

پس از افزایش فشارها علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، او تسلیمِ خواست ائتلاف مخالفان خود شد و از آن‌ها خواست تا «فورا به روند تشکیل یک دولت اضطراری ملی» ملحق شوند.

 

نتانیاهو در حالی از رهبران ائتلاف مخالف خواسته تا فوراً یک کابینه اضطراری تشکیل دهند، که سابقه چنین تصمیمی به ۵ ژوئن ۱۹۶۷ در کابینه «مناخیم بگین»، ششمین نخست‌وزیر رژیم اشغالگر و در طول جنگ شش روزه برمی‌گردد./ فارس

نظر شما