صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 31
کد خبر: ۲۰۸۰۹

ژان والژان آلاباما آزاد شد

آلوین کنارد ۵۸ ساله که در دهه هشتاد و برای سرقت تنها ۵۰ دلار از یک نانوایی بازداشت شده بود، پس از ۳۶ سال از زندان آزاد شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ دزدی از نانوایی و محکومیت به حبس طولانی، انسان را به یاد شخصیت ژان والژان شخصیت اصلی رمان بینوایان اثر ویکتور هوگو می‌اندازد.

 

در این رمان ژان والژان در زمستان ۱۷۹۵، وقتی نتوانست کاری به دست آورد و کودکان خواهرش گرسنه بودند، شیشه‌ی مغازه‌ی نانوایی را شکست و نانی دزدید. به زودی دستگیر شد. در ۲۲ آوریل ۱۷۹۶ محکوم به پنج سال زندان با اعمال شاقه شد. او را به زندان تولون منتقل کردند.

 

حال این داستان جنبه‌ی واقعی به خود گرفته است. آلوین کنارد ۵۸ ساله در دهه هشتاد میلادی طبق قوانین سفت و سخت آلاباما به خاطر سرقت ۵۰ دلار و ۷۵ پنس از یک نانوایی به حبس ابد محکوم شده بود.

 

او در سال ۱۹۸۳ زمانی که ۲۲ سال داشت با چاقو از یک نانوایی پنجاه دلار به سرقت برد. اگرچه هیچ فردی در این سرقت زخمی نشد اما قاضی دادگاه برای او حکم حبس ابد بدون امکان بخشودگی را صادر کرد.

 

کنارد قبل از سرقت از نانوایی، سابقه ۳ سرقت را داشت و این به معنای نقض قوانین ایالت در تکرار جرم بود.

 

این قانون که با انتقادهای شدیدی مواجه بود اکنون تغییر کرده و در حال حاضر حتی با تکرار جرم، امکان عفو و بخشودگی وجود دارد. بر همین مبنا یک قاضی در آلاباما دستور آزادی او را داده است. رای قاضی برای آزادی او پس از ۳۶ سال زندان با واکنش مثبت خانواده و دوستان کنارد مواجه شده است.

 

وکیل کنارد گفته است در زندان‌های آلاباما "صدها" نفر در وضعیت مشابه قرار دارند اما این افراد به دلیل نداشتن وکیل، سال‌ها در زندان مانده‌اند.

نظر شما