صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۲۸
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۱ - ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 12
کد خبر: ۲۰۸۱۹۰

افزایش تلفات رژیم صهیونیستی به 1400 کشته

ارتش رژیم صهیونیستی امشب (۲۰ مهر) از افزایش تلفات این رژیم به ۱۴۰۰ کشته در پی نبرد طوفان الاقصی خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نوشته وبگاه روسیا الیوم، در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی در وبگاه اطلاع‌رسانی خود اذعان کرد که تاکنون ۲۴۵ نیروی نظامی این رژیم در حملات جنبش حماس به هلاکت رسیده‌اند.

از سوی دیگر وبگاه شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد که ۲۰۰ جسد دیگر در مناطق اشغالی اعم از شهرک‌نشینان و نظامیان رژیم اشغالگر پیدا شده است و پیش بینی‌ می‌شود که فردا تعداد بیشتری از اجساد یافت شود.

عملیات «طوفان الاقصی» که از شنبه (۱۵ مهر) آغاز شده در ساعات اولیه به یک آبروریزی تمام عیار اطلاعاتی، نظامی و امنیتی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

در این راستا ابوعبیده سخنگوی نظامی گردانهای القسام –شاخه نظامی حماس- شامگاه امروز پنجشنبه به شرح عملیات طوفان الاقصی پرداخت و گفت که این عملیات از جایی آغاز شد که عملیات شمشیر قدس در سال ۲۰۲۱ به پایان رسیده بود.

ابوعبیده گفت که عملیات طوفان الاقصی به خاطر اسرا آغاز شد و «ما در این جنگ به فضل خدا، بیشتر از چیزی به دست آوردیم که گمان می‌کردیم و برنامه‌ریزی کرده بودیم».

وی با اشاره به اینکه روند هماهنگی با محور مقاومت، در خصوص آینده درگیری با دشمن صهیونیستی رو به افزایش است، تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی شامل شلیک سه هزار و ۵۰۰ راکت و خمپاره بوده است.این مقام حماس ادامه داد: سکوت القسام در قبال برخی از تجاوزات دشمن برای این بود که برای طوفان الاقصی آماده شویم. عملیات فریب، برنامه‌ریزی نظامی و اجرای شگفت‌انگیز آن، دشمن را مات و مبهوت گذاشته است.

ابوعبیده همچنین گفت که سه هزار نیرو برای جنگ و هزار و ۵۰۰ نیرو هم برای پشتیبانی فراخوانده شدند.

از سوی دیگر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم در سخنانی گفت که نیروی هوایی این رژیم در شش روز گذشته حدود شش هزار بمب به وزن چهار هزار تن بر سر مردم غزه ریخته است.

او گفت که در این مدت بیش از ۳۶۰۰ نقطه از جمله مراکز فرماندهی، مدیریت و زیرساخت‌های حماس هدف حملات قرار گرفته‌اند؛ او البته اشاره به بمباران بی هدف صدها خانه مسکونی و کشتار زنان و کودکان نکرد که به هیچ هدف نظامی تلقی نمی‌شود.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه عصر امروز خبر داد که آمار شهدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه به ۱۵۳۷ نفر افزایش یافته است؛ طبق این گزارش ۶۶۱۲ نفر نیز مجروح شده‌اند و همچنین نیمی از آمار شهدا از میان زنان و کودکان هستند؛ به طوریکه ۵۰۰ کودک و ۲۴۸ زن تاکنون به شهادت رسیده‌اند./فارس

نظر شما