بلینکن خطاب به نتانیاهو: به عنوان یک یهودی این‌جا هستم-راهبرد معاصر

بلینکن خطاب به نتانیاهو: به عنوان یک یهودی این‌جا هستم

وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن حمایت از این رژیم و محکوم کردن عملیات حماس علیه اشغالگران، گفت: به عنوان یک یهودی این‌جا هستم.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 12
کد خبر: ۲۰۸۱۵۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا که پیش از ظهر امروز (پنجشنبه، ۱۲ اکتبر) پس از ورود به اراضی اشغالی فلسطین با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم دیدار کرد، عصر امروز با او در یک کنفرانس خبری مشترک حاضر شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آغاز این کنفرانس خبری مدعی شد: «حماس جنگی وحشیانه علیه اسرائیل به راه انداخت. روزهای سخت زیادی پیش روی ما خواهد بود، اما قدرت تمدن پیروز خواهد شد. از آمریکا برای ایستادنش در کنار اسرائیل تشکر می‌کنیم».

در مقابل وزیر خارجه آمریکا نیز گفت: «من تنها به عنوان وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا به این‌جا نیامده‌ام، بلکه به عنوان یک یهودی که پدربزرگش از مرگ گریخته، آمده‌ام. کاری که حماس انجام داد، وحشتناک است. کاری که حماس انجام داد شبیه کاری است که داعش انجام داد. پیامی که من برای اسرائیل دارم، این است که ما همواره در کنار شما خواهیم ماند...از تشکیل دولت اضطراری در اسرائیل استقبال می‌کنیم و مهمات برای سامانه پاتریوت و مهمات مختلف دیگر را در اختیار اسرائیل قرار خواهیم داد.در کنگره حمایت قاطعی از امنیت اسرائیل وجود دارد. ایالات متحده از اسرائیل حمایت می‌کند. ما یک ناو هواپیمابر فرستادیم، در حال تقویت نیروهای خود در منطقه و استفاده از دیپلماسی قوی برای جلوگیری از گسترش دامنه درگیری هستیم. هیچ توجیهی برای جنایات حماس وجود ندارد».

وی با تروریستی خواندن دفاع مشروع مقاومت فلسطین در مقابل جنایات اشغالگران، ادعا کرد: «عدم محکوم کردن تروریسم، مردم را در اسرائیل و هر مکان دیگری به خطر می‌اندازد. کسی که به دنبال صلح و عدالت است باید حماس و اقدام تروریستی آن را محکوم کند..حماس از منابع خود برای ساخت موشک و حفر تونل استفاده می‌کند..حماس تنها یک برنامه دارد و آن نابودی اسرائیل و قتل یهودیان است..اسرائیل حق دفاع از خود و جلوگیری از عدم تکرار چنین عملیاتی را دارد».

بلینکن ادامه دارد: «۲۵ آمریکایی در اسرائیل کشته شدند و ما برای از دست دادن آنها، ناراحتیم.. با اسرائیل برای آزادی گروگان‌هایی که نزد حماس هستند، تلاش خواهیم کرد».

وزیر خارجه آمریکا، امروز برای دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی وارد اراضی اشغالی شد و قرار است در ادامه به اردن سفر کند و با «عبدالله دوم» شاه اردن و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و رایزنی کند.

جنبش مقاومت حماس از روز شنبه (۷ اکتبر) عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم تروریست صهیونیست را آغاز کرده که تاکنون منجر به هلاکت دست‌کم ۱۳۰۰ صهیونیست و زخمی شدن ۲۵۰۰ نفر دیگر شده است. در مقابل، رژیم اشغالگر نیز حمله همه‌جانبه‌ای را علیه نوار غزه آغاز کرده که طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون ۱۳۴۵ فلسطینی در حملات بی‌وقفه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه شهید و ۶۰۴۹ نفر که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند مجروح شده‌اند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار