صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۳۵ - ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 14
کد خبر: ۲۰۸۴۵۸

سازمان جهانی بهداشت: تخلیه بیمارستان‌های شمال غزه حکم اعدام مجروحان است

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد دستور رژیم صهیونیستی برای تخلیه بیمارستان‌ها در شمال غزه، حکم اعدام بیماران و مجروحان است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سازمان جهانی بهداشت شامگاه شنبه هشدار داد دستور رژیم صهیونیستی برای تخلیه بیمارستان‌ها در شمال غزه، حکم اعدام بیماران و مجروحان است.

ساعتی پیش نیز «می الکیلة» وزیر بهداشت فلسطین هشدار داده بود که اوضاع در نوار غزه خونبار بوده و اوضاع بهداشتی در این منطقه به شدت بحرانی است.

وی که با خبرگزاری روسی اسپوتنیک مصاحبه می‌کرد، افزود: «زنان و کودکان نیمی از قربانیان بمباران کور اسرائیل را تشکیل می‌دهند».

الکیلة اضافه کرد: «بیمارستان بیت حانون توسط اسرائیل بمباران شد و بیمارستان الدرة که برای کودکان بوده نیز با فسفور سفید که از نظر بین‌المللی ممنوع بوده، بمباران شد».

وزیر بهداشت فلسطین گفت که دیگر بیمارستان‌های غزه نیز در پی حملات صهیونیست‌ها قادر به ارائه خدمات نیستند.

وی گفت که رژیم صهیونیستی همه چیز چه انسان باشد و چه سنگ، بمباران می‌کند و به دنبال نابودی کامل نوار غزه است.

جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین روز به روز در حال گسترش است و انتقام شکست خود در برابر نیرو‌های مقاومت را از غیر نظامیان می‌گیرد.

وزارت بهداشت نوار غزه، ظهر امروز (شنبه)، در بیانیه‌ای خبر داد ۲۲۱۵ شهروند فلسطینی از جمله ۷۲۴ کودک در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند و ۸۷۱۴ تن دیگر از آغاز تجاوزات به نوار غزه مجروح شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد که از روز شنبه گذشته (زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی) تاکنون ۵۳ نفر در کرانه باختری شهید و بیش از ۱۱۰۰ مجروح شده‌اند. / فارس

نظر شما