صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 22
کد خبر: ۲۰۹۶۲۷

رفع التهاب و ورم حلق با این گیاهان

التهاب و ورم حلق دارای دو حالت حاد و مزمن است. نوع حاد التهاب حلق غالبا با التهاب مجاری فوقانی تنفسی همراه می‌باشد وعلت آن عفونت‌های ویروسی یامیکروبی است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ التهاب مزمن - دیابت، ورم مخاط بینی، افراط در سیگار کشیدن. مصرف مشروبات الکلی، سینوزیت و گاهی نیز براثر برگشت محتویات اسید معده پیش می‌آید.

گیاهان زیر در رفع التهاب و ورم مخاط حلق و همچنین ناراحتی‌های ناشی از آن اثر درمانی دارند.

۱-انجبار Polygonum Bistorata L. (موثر در التهاب دهان و حلق، همچنین در درمان آفت موثر است)

جوشانده ۲ مشت ریزوم گیاه در یک لیتر آب به طوری که به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. این جوشانده را پس از صاف کردن به صورت غرغره و شستشوی مخاط دهان و حلق استفاده کنید.

۲-بارهنگ Plantago major L. (موثر در رفع التهاب مخاط دهان و حلق و حنجره) ۵۰ تا ۱۰۰ گرم برگ یا ریشه گیاه را در یک آب بجوشانید و در روز ۳ فنجان میل کنید.

۳-تمشک Rubus caesius L. (قابض و دارای اثر درمانی در رفع آنژین، ورم مخاط دهان، حلق و زبان)

می‌توانید با شستشوی مخاط دهان و حلق به صورت غرغره کردن و یا مصرف جوشانده ۲۵ گرم برگ گیاه در یک لیتر آب از اثر درمانی این گیاه استفاده کنید.

۴-ختمی Althaea officinalis L. (نرم کننده مخاط ها، دارای اثر رفع تحریکات مخاط دهان و حلق)

یک مشت از قطعات ریشه گیاه ختمی را در یک لیتر آب به طوری که به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد بجوشانید و بعد از صاف کردن به صورت غرغره و شستشوی مخاط حلق و دهان مورد استفاده قرار دهید.

۵- ممرز Carpinus betulus L. (قابض، دارای اثر رفع درد گلو و التهاب حلق) ۲ مشت برگ ممرز را در یک لیتر آب بجوشانید و به صورت غرغره کردن جهت شستشوی مخاط حلق و دهان مورد استفاده قرار دهید. / بهداشت نیوز

نظر شما