صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۵۷ - ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 22
کد خبر: ۲۰۹۷۷۱

لاریجانی: مهمترین تهدید منافع آمریکا دکترین مقاومت است

کارشناس مسائل بین الملل مهمترین تهدید منافع آمریکا در منطقه غرب آسیا را جمهوری اسلامی و راهبرد مقاومت عنوان کرد و گفت: این دکترین که پایه‌گذار آن حضرت امام(ره) بود و مقام معظم رهبری آن را پیگیری می‌کنند بسیار موفق بوده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد جواد لاریجانی عصر یکشنبه در نشست «آمریکا بحران ساز بحران زیست» در موسسه فرهنگی پژوهشی انقلاب اسلامی با اشاره بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره بحران سازی آمریکا، گفت: باید سرچشمه‌های بحران را شناسایی کنیم. آمریکایی‌ها قائل به اداره جهان هستند و این جزو مبانی آن‌ها است.

این فعال سیاسی با بیان این نکته که مهمترین تهدید منافع آمریکا در منطقه غرب آسیا جمهوری اسلامی و دکترین مقاومت است افزود: این دکترین که پایه گذار آن حضرت امام (ره) بودند و مقام معظم رهبری آن را پیگیری می‌کنند، دکترین بسیار موفق جمهوری اسلامی بوده است.

لاریجانی با رد ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر اطاعت محض گروه‌های مقاومت از ایران تصریح کرد: رابطه جمهوری اسلامی با گروه‌های مقاومت سلسله مراتبی نیست و گاها می‌بینیم گروه‌هایی چون حزب‌الله لبنان از ما هم جلوتر حرکت می‌کنند.

وی درباره ایجاد توطئه به عنوان یکی از راهبردهای بحران سازی آمریکا اظهار داشت: آمریکا هیچ حد و مرزی برای ایجاد توطئه و رسیدن به هدف ندارد. لذا خشونت بی حد و مرز همیشه در آن وجود دارد./ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: