صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۵۱
  • پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Thursday 16 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 24
کد خبر: ۲۱۰۰۷۶

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه و دفاع آمریکا با السودانی

نخست وزیر عراق طی شب گذشته دو تماس مجزا از وزرای دفاع و خارجه آمریکا دریافت و درخصوص تحولات منطقه گفتگو کردند.

به گزارش راهبرد معاصر، محمد شیعه السودانی، نخست وزیر، عصر امروز دوشنبه تماسی تلفنی از آقای آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا دریافت کرد که طی آن در مورد تحولات و حوادث غزه گفتگو کردند. وضعیت رو به وخامت بشردوستانه و هماهنگی برای تضمین دسترسی مستمر و ایمن به تدارکات، غذا، آب، مراقبت‌های پزشکی و سایر کمک‌های مورد نیاز برای رفع نیاز‌های بشردوستانه مردم فلسطین در این تماس مورد بحث دو طرف قرار گرفت.

 

براساس گزارش بیانیه دفتر نخست وزیر عراق، در این تماس مقام آمریکایی از تلاش‌های عراق در ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه تقدیر و تاکید کرد هماهنگی لازم برای تضمین ثبات در منطقه و عدم گسترش عرصه درگیری اتفاق بیافتد.

 

نخست وزیر و وزیر امور خارجه آمریکا تعهد دو کشور را برای ادامه تقویت شراکت بر اساس اصول مندرج در توافقنامه چارچوب استراتژیک منعقد شده بین عراق و آمریکا تجدید کردند.

 

نخست وزیر همچنین تماس دیگری از لوید آستین، سوی وزیر دفاع آمریکا دریافت کرد که طی آن در مورد حضور مستشاران نظامی و خدمه ائتلاف بین المللی در عراق، صحبت کردند. در این تماس وزیر دفاع آمریکا از نخست وزیر عراق خواست امنیت نظامیان این کشور را تضمین کند.

 

درپی حمایت آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه مقاومت عراق طی چندین روز گذشته بارها به پایگاه‌های آمریکا حمله راکتی کرد. این درحالی است که از زمان روی کار آمدن السودانی و امضای توافق استراتژیک میان بغداد و واشنگتن این حملات متوقف شده بود./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما