صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۴۶
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 25
کد خبر: ۲۱۰۲۴۲

انتقاد قطر از عدم تصویب قطعنامه‌های پیشنهادی درباره غزه

نماینده قطر در سازمان ملل با بیان اینکه دوحه مشتاق ارسال کمک‌های اضطراری به نوار غزه است، گفت که تداوم حملات به این منطقه برای امنیت کل منطقه خطرناک است.

به گزارش راهبرد معاصر، نماینده قطر در سازمان ملل طی نشست شورای امنیت درباره نوار غزه گفت: «تداوم حملات اسرائیل به غزه تنش‌زایی خطرناکی برای امنیت و ثبات منطقه تلقی می‌شود».

 

وی با بیان اینکه قطر بر اهمیت همکاری برای پایان دادن به چرخه خشونت تاکید می‌کند، توضیح داد: «قطر کانال‌های ارتباطی را با همه طرف‌ها باز نگه می‌دارد».

 

این دیپلمات قطری با بیان اینکه دوحه مشتاق ارسال کمک‌های اضطراری به نوار غزه است، اظهار داشت: «ما سیاسی‌کردن حمایت‌های بشردوستانه ارائه شده توسط قطر در بیانیه امروز اسرائیل را شدیداً رد می‌کنیم».

 

وی همچنین افزود: «ما از اینکه شورای امنیت نتوانست قطعنامه‌ای در مورد تحولات غزه تصویب کند، متأسف هستیم. صلح حتی در تاریک‌ترین و خطرناک‌ترین شرایط هنوز امکان‌پذیر است».

 

پیش از این، روسیه و گروه عربی در سازمان ملل، پیش‌نویس قطعنامه‌هایی را در شورای امنیت توزیع کردند که بر لزوم توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکید می‌کرد اما با کارشکنی غربی‌ها این قطعنامه‌ها تصویب نشدند.

 

بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم تروریست صهیونیستی در تاریخ هفتم اکتبر که منجر به هلاکت حداقل ۱۵۰۰ صهیونیست و زخمی شدن نزدیک به ۵۰۰۰ نفر از آنها شد، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد.

 

طبق آمارهای وزارت بهداشت فلسطین، تعداد قربانیان تجاوزات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به مردم در نوار غزه و کرانه باختری به بیش از ۵۵۰۰ هزار شهید و بیش از ۱۵ هزار مجروح رسیده است. / فارس

نظر شما