صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۳۸
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۸ - ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 06
کد خبر: ۲۱۲۲۸۹

فرد مهاجم به دو نمازگزار در انگلیس مجرم شناخته شد

دادگاه انگلیس روز دوشنبه با صدور حکمی «محمد ابکر» را به جرم تلاش برای قتل دو نمازگزار در شهر‌های بیرمنگام و لندن، گناهکار شناخت.

به گزارش راهبرد معاصر؛ بنا بر اعلام دادستان، ابکر در ۲۷ فوریه ۲۰۲۳ هاشی عدوا ۸۲ ساله را هنگامی که از مرکز اسلامی ایلینگ خارج شد، با مواد آتش‌زا مورد حمله قرار داد. نامبرده ۲۱ روز بعد به محمد ریاض ۷۰ ساله، پس از خروج وی از مسجد بیرمنگام حمله کرد و او را به آتش کشید.

ابکر اتهامات وارده را رد و ادعا کرد که در جریان این حملات دچار جنون شده بود. وی مدعی شد کسانی را که هدف قرار داده بود، در میان چندین نفری بودند که "او را از طریق جادو کنترل می‌کردند".

با این حال دادستان پرونده ادعا‌های او را رد و تصریح کرد که «ابکر می‌دانست کاری که انجام می‌دهد اشتباه است و قصد کشتن قربانیان را داشت.»

هارون چغتای، بازرس ارشد پلیس منطقه میدلندز هم که در دادگاه حضور داشت گفت که هر دو قربانی با "آسیب‌های بدنی طولانی‌مدت و روحی قابل توجهی مواجه شده‌اند. "

بر اساس گزارش‌ها ابکر اصالتا سودانی است و سال ۲۰۱۷ وارد انگلیس شد. او دو سال بعد (۲۰۱۹) بر پایه پناهندگی، اقامت دائم دریافت کرد.

حادثه هولناک حمله علیه نمازگزاران در لندن و بیرمنگام، در حالی صورت گرفت که آمار اسلام هراسی و نفرت از مسلمانان در انگلیس به سرعت در حال افزایش است.

تازه‌ترین آمار‌های منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد که نفرت علیه مسلمانان ۴۲ درصد از کل جرایم مرتبط با تنفر مذهبی ثبت شده در سال گذشته را تشکیل می‌دهد. / ایرنا

نظر شما