صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 11
کد خبر: ۲۱۲۸۷۷

حمایت مورالس از طرح الجزایر برای شکایت از اسرائیل

رئیس‌جمهور سابق بولیوی از دولت کشورش خواست از طرح الجزایر برای شکایت از اسرائیل حمایت کند.

به گزارش راهبرد معاصر، ایوو مورالس، رئیس‌جمهور سابق بولیوی ضمن حمایت از قصد الجزایر برای طرح شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه کیفری بین‌المللی (لاهه)، از دولت بولیوی خواست تا از این حرکت ضد صهیونیستی حمایت کند.

 

مورالس در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «برادر، عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر، در دادگاه بین‎ المللی کیفری علیه جنایات اسرائیل در فلسطین شکایت خواهد کرد. برادر، گوستاوو پترو، رئیس جمهور کلمبیا، از این شکایت حمایت کرد.»

 

مورالس افزود: بار دیگر از دولت بولیوی می‌خواهم به این دو کشور ملحق شود، این وظیفه اخلاقی ما در برابر ملت فلسطین و بشریت است.

 

عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر روز دوشنبه خواستار طرح دعوی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین ‎المللی کیفری شد و اسرائیل را به ارتکاب جنایت جنگی در نوار غزه متهم کرد.

 

او ارائه این طرح شکایت را تنها را برای پایان دادن به چندین دهه معافیت از مجازات رژیم اشغالگر دانست.

 

گوستاوو پترو، رئیس جمهور کلمبیا ضمن حمایت از طرح الجزایر اعلام کرد که کشورش از این شکایت حمایت خواهد کرد. پترو گفت: تیم‌های حقوقی دولت کلمبیا در حال آماده کردن شکایت‌نامه‌هایی علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در «همه دادگاه‌های بین‌المللی» هستند. وی همچنین اعلام کرده است که از طرح الجزایر برای شکایت از «جنایات جنگی نتانیاهو» در دیوان کیفری بین‌المللی حمایت و به آن کمک خواهد کرد.

 

الجزایر پیشتر نیز در حرکتی علیه رژیم صهیونیستی، عضویت ناظر این رژیم در اتحادیه آفریقا را تعلیق کرد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما