صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 12
کد خبر: ۲۱۳۱۰۷

ونزوئلا جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

ونزوئلا اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را محکوم کرد و خواستار پایان دادن به کشتار غیرنظامیان شد.

به گزارش راهبرد معاصر، دولت ونزوئلا ضمن محکوم کردن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم بی گناه غزه خواستار توقف فوری کشتار غیرنظامیان در این باریکه شد.

 

وزارت امور خارجه ونزوئلا با انتشار بیانیه‌ای گفت: جمهوری بولیواری ونزوئلا به شدت مظاهر نفرت، حمله به مردم فلسطین و کارزار نسل کشی اسرائیل را که با دکترین نازی‌ها علیه مردم غزه عجین شده، رد می‌کند.

 

وزارت امور خارجه ونزوئلا افزود: اسرائیل باید کشتار سیستماتیک غیرنظامیان بی‌دفاع غزه را فورا متوقف کند، کمک‌های بشردوستانه باید بدون هیچ محدودیتی ارائه شوند و همه نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی باید استقلال فلسطین را تضمین کنند.

 

جنگ غزه وارد سی و ششمین روز خود شده است. درگیری‌های شدید در چندین جبهه در غزه ادامه دارد و خسارات گسترده به بیمارستان‌ها و نقاط مختلف غزه وارد شده است. تانک‌های زرهی ارتش رژیم اشغالگر بیمارستان‌های «الرنتیسی» و «النصر» برای کودکان و دو بیمارستان دیگر فعال در حوزه چشم‌پزشکی و سلامت روان را از هر طرف به محاصره درآورده‌اند. به گفته منابع خبری، هزاران بیمار، کارکنان بیمارستان، کادر درمان و آوارگان بدون آب و غذا در بیمارستان‌ها گرفتار شده و هر لحظه در معرض خطر مرگ قرار دارند.

 

آخرین گزارش‌ها حاکی است که تعداد شهدای ناشی از حملات رژیم صهیونیستی در غزه به ۱۱ هزار و ۷۸ شهید و تعداد زخمی‌ها ۲۷ هزار و ۴۹۰ زخمی رسیده است. از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما