صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۳۶
  • چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
  • Wednesday 22 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 18
کد خبر: ۲۱۴۰۸۹

هشدار صندوق بین المللی پول درباره نابودی جمعیت و اقتصاد غزه

مدیر صندوق بین‌المللی پول هشدار داد که تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه جمعیت و اقتصاد این منطقه را نابود می‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر، کریستالینا جورجیوا در گفتگو با رویترز در حاشیه اجلاس همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه گفت که درگیری کنونی در غزه «تأثیر جدی بر اقتصاد کرانه باختری» دارد و نه تنها اقتصاد غزه بلکه جمعیت آن را نیز نابود می‌کند.

 

وی افزود: جنگ بین اسرائیل و حماس برای نوار غزه ویرانگر است و اقتصاد کرانه باختری به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. این جنگ صرفا به نابودی اقتصاد کرانه باختری منجر نمی‌شود و اراضی اشغالی شاهد رکود اقتصادی خواهد بود.

 

جورجیوا خاطرنشان کرد که درگیری‌های جاری «همچنین برای کشور‌های همسایه مصر، لبنان و اردن با از دست دادن درآمد‌های گردشگری و هزینه‌های بالای انرژی مشکلاتی ایجاد می‌کند.»

 

پیشتر، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، هزینه سه هفته اول جنگ با غزه ۳۰ میلیارد شِکِل (۷ میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار) برآورد شده است. همچنین، اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی از افزایش قیمت کالا‌ها در اراضی اشغالی پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر و تداوم حملات خونین رژیم اشغالگر به غزه خبر داد. طبق گزارش این مرکز که شاخص قیمت مصرف‌کننده (تورم) از اوایل اکتبر تاکنون ۰.۵ درصد و طی ۱۲ ماه گذشته ۳.۷ درصد افزایش یافته است.

 

در همین حال، آژانس رتبه‌بندی اعتباری «استاندارد اند پورز» به اسرائیل در خصوص اوضاع بدتر از انتظار وزارت دارایی و بانک اسرائیل که به‌دلیل جنگ با غزه بروز کرده، هشدار داد.

 

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی هفته گذشته اعلام کرد که اسرائیل در اکتبر گذشته کسری بودجه ۲۲.۹ میلیارد شکل (۶ میلیارد دلار) را به‌دلیل افزایش هزینه‌های جنگی که در نوار غزه به راه انداخته است، ثبت کرد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما