صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 20
کد خبر: ۲۱۴۴۸۸

روز بدون کیف، خلاق ترین روز برای معلمان

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: روز بدون کیف خلاق‌ترین روز برای معلمان است که می‌تواند طراحی آموزشی درستی داشته باشند تا موقعیت یادگیری را مانند زندگی واقعی به گونه‌ای خلق کند که دانش آموز زندگی کردن را بیاموزد.

به گزارش راهبرد معاصر، معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، امروز در گفت‌وگو با پخش زنده رادیو گفتگو اظهار کرد: بر طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برای آموزش دانش آموزان به ویژه در دوره عمومی که دوره ابتدایی طلایی‌ترین این دوران است؛ می‌خواهد که دانش آموزان در ساحت‌های شش گانه (ساحت زیستی بدنی، هنری زیبایی شناسی، علمی، اجتماعی، اقتصادی..) تربیت شوند.

 

معاون آموزش ابتدایی بیان کرد: آنچه در طی سال‌ها رخ داده این است که کتاب درسی به عنوان تنها محور اصلی آموزش پذیرفته شده و معلم به کتاب درسی به عنوان یک جهت دهنده به کل مسیر آموزش نگاه کرده است نه یکی از ابزار تربیت.

 

وی با بیان این که آموزش با رویکرد فعلی تنها به سمت حافظه محوری می‌رود، افزود: روز بدون کیف می‌گوید معلم باید موقعیت‌های یادگیری خلق کند. روز بدون کیف خلاق‌ترین روز برای معلمان است که می‌تواند طراحی آموزشی درستی داشته باشند تا موقعیت یادگیری را مانند زندگی واقعی به گونه‌ای خلق کند که دانش آموز زندگی کردن را بیاموزد و در او شایستگی‌های پایه ایجاد شود.

 

نجفی تصریح کرد: این روز بدون کیف ضمن اینکه یک فضای جذاب و شاد را برای دانش آموزان رقم می‌زند؛ یک تمرین برای معلمان است که چطور موقعیت‌های متنوع یادگیری را بدون کتاب و در ساحت‌های ۶گانه تربیتی خلق کنند./ فارس

نظر شما